Lopapeysa og nytt på pinnen!

Nytt på pinnen er alltid spennende, -spesielt hvis veien blir til mens man går, -ofte har jeg en idè før jeg setter igang, og ofte blir den endret underveis, -ofte ender det med at mye blir liggende, -dessverre, i flere år faktisk, -det er prisen man må betale, for en kreativ hjerne, -som vil mye mer enn kroppen kan klare. Den ørlille pirrende forventning og glede, man kan kjenne når man sitter med ett nytt prosjekt i hendene er velkjent for de fleste lidenskapelige strikkeglade garnelskere.

#DagensKaffekopp på Instagram, med Mirasol & Alpaca Silk er det beste Godteri

#DagensKaffekopp på Instagram, med Mirasol & Alpaca Silk er det beste Godteri

Akkurat som et lite barn, som har handlet lørdagsgodt, -er det følelsen når man har vært i garnbutikken og plukket seg en pose med godsaker, heim til en stakket strikkestund.

I en voldsom uoverkommelig sorgprosess, etter at vår eldste sønn døde brått og plutselig, er mye strikking lagt på is, for min del, livet handler om å holde seg flytende, -ikke drukne, -ikke gå under, livet handler om å overleve, livet handler om å greie å gjøre hverdagslige må-tinger, livet handler om å forsøke å leve, og å ta ekstremt godt vare på de små stunder man innimellom kan være i stand til å kjenne glede. Min prioritering har foruten å være til stede  for aller nærmeste familie vært fysisk aktivitet. Strikking og Strikkeblogging har derfor måttet vike. Inntil vi dro til Island for å gå skirenn i mai. (interesserte kan lese her om hvordan det gikk) Jeg visste det ville bli mye «sittetid» og plukket med meg en sekk Lett-Lopi, måtte jo ha islandsgarn, når man skulle til Island, kan skjønne! Resultatet ble en herlig Lopapeysa, -som det heter, disse islandsgensere og -jakker med rundfelling og karakteristisk «islandsmønster»

Lopapeysa som bærer navnet: ÖLD

Lopapeysa som bærer navnet: ÖLD

Nå har jeg altså lagt opp nytt, -og det blir fantastisk deilig skal jeg si, med følgende blanding: Mirasol, (100% alpakka) og Alpaca Silk, (65% Baby Alpaca, 10% Ekstra Fin Merino, 25% Silke) så får tiden vise, om og hva det skal bli:-)

2 tanker om “Lopapeysa og nytt på pinnen!

  1. Hei,
    Jakken på bildet er lekker!!!
    Har strikket mange gensere og jakker laget av de ulike lopi garn typene.
    Denne ser litt mer pyntet ut enn plaggene jeg bruker til hest og ute på tur.
    Hvor kan jeg eventuelt får kjøpt oppskriften?
    Takk for en flott blogg!!
    mvh Laila

    • Hei og takk for hyggelig kommentar. Vi har garn og oppskrift hos knitting.no , men mangler dessverre enkelte farger i Lett Lopi. Send gjerne en forespørsel via nettbutikken så tar vi det derfra. Vennlig hilsen Edel Marie:-)

Legg igjen en kommentar