Til kamp mot cellulittene: del 1.

I savnet etter late stranddager med soling og bading og jublende: is-, frukt- og potetgull-spisende lykkelige unger virvlende rundtomkring har jeg nå begynnt å se frem til neste års sommer og lagt opp en helt ny startegi i kampen mot cellulitter som stadig er på frammarj i tillegg til de allerede angrepne steder,

som lengter sårt etter befrielse.

En aldri så liten dameutfordring dette med cellulitter eller appelsinhud,

(-har foressten aldri hørt en mann snakke høyt, 

eller lavt for den saks skyld, om dette fenomenet)

-spesielt når huden sårt mangler den gyllenbrune lekre fargen som kommer av at den gule varme som normalt skal henge på himmelen dag etter dag når man har sommerfri, ikke har villet gi fra seg nødvendig energi til å varme opp en halvgammel kjerringskrott nok.

Det er nok også grunnen til at desemberkulda fremtvinger totusenogtisommerens eneste strandbilde med begynnende massajevottstrikk.

Første del i den nye strategiplan er derfor som følger:

Strikke og, eller hekle meg en skikkelig skrubbe- og massasjevott!

(hvis noen av mine nærmeste venninner eller søster skulle befinne seg inne på strikkespinnbloggen med leseøyne, så kan du bare lukke øynene over de neste par setninger: -de er nemlig ikke ment for deg!)

Jeg har sågar planlagt å gi mine aller beste venninner en slik til jul, enkelte av dem vet nemlig ikke selv engang at de er plaget stakkar.

Visste forressten ikke jeg heller før en svært vennlig og omtenksom venninne var så hyggelig og grei å gjøre meg oppmerksom på hvilke plager jeg i min mer eller mindre uvitenhet egentlig slet med.

 Noe jeg selvfølgelig er henne evig og dyp takk skyldig for! 

Ettersom sommeren forlengst er på hell

er det bare å begynne å forberede neste sesong.

Her er et utvalg av mine første massasjevotter.

Noen er heklet med tykt  bomullsgarn,

ellers har jeg brukt Lin 8/5 fra Rauma

som lykkeligvis finnes i min butikk.

Linet er ganske grovt og passer perfekt til en massasjevott,

selv om det muligens opprinnelig er tenkt som mattelin.

En spole veier 250 g og strekker seg 228 m.

En ferdig vott veier litt i overkant av 50 g.

Av en spole kan man altså hekle 4-5 massasjevotter i en fei.

Litt avhengig av heklefasthet og størrelse selvfølgelig.

Oppskriften overleveres herved som en liten førjulsgave til medsammensvorne strikkespinnlesersøstre,

-kan jo tenkes dere også kjenner noen som trenger en slik?

Utskriftsvennlig hekleveiledning finnes her…

Hos meg skal det iallefall skrubbes både her og der!

Ha ei skikkelig god førjulstrid!!!

4 tanker om “Til kamp mot cellulittene: del 1.

  1. Åh… for en herlig side du har, og tusen takk for oppskrift:) Denne tror jeg jammen jeg skal hekle! Ha en flott dag:)

  2. Tusen hjertelig takk for flott oppskrift, det blir årets venninnegave til jul 👌✨

Legg igjen en kommentar