Om…

Jeg arbeider mest med garn og strikkedesign. Jeg spinner, farger og designer strikkeplagg og strikkeoppskrifter. I garnbutikken: knitting.no i Lierne finnes et godt utvalg av garn og fiber med tilbehør. Mange har fulgt strikkespinnbloggen og noe av mitt arbeide siden januar 2009.

Her i den nye strikkespinnbloggen ønsker jeg å viderføre dette og om noen kan finne inspirasjon til å komme igang med egne arbeid gleder det mitt hjerte stort. Enkelte av strikkeoppskriftene blir lagt ut som gratisoppskrifter både her og på Lirosas strikkepinn. De som ønsker er velkommen til å legge igjen en hilsen eller kommentar, og om du har brukt noen av oppskriftene eller har handlet hos knitting.no er det kjempekoslig om du sender bilder eller legger igjen en link til din egen side med bilde av ditt arbeide, enten her eller på Lirosas strikkepinn. Håper flere kan finne inspirasjon og glede ved å følge strikkespinnbloggen.

4 thoughts on “Om…

  1. Hei.
    Flott blogg til inspirasjon. Jeg ble veldig betatt av den raubremhuva. Den var virkelig flott. Finnes det noe sted jeg kan finne mønster/ oppskrift og en grei forklaring på fremgangsmåten?

    Ha en fortsatt flott og strikkefylt romjul!

    Rita.

  2. Hei! Og takk for inspirasjon! Jeg vil strikke «På kanten». Men jeg får ikke omgang 4 til å stemme. Er det rett antall masker i oppskriften? Jeg vil jeg vil og får ikke til;)

    • Hei, så flott at du vil strikke «På Kanten», den er i utgangspunktet både enkel og artig å strikke og fin og anvendelig til litt forskjellig.

      Det er ganske mange som har strikket «På Kanten» og jeg har ikke fått tilbakemeldinger på feil i oppskriften. Det er ganske vanlig «å lese seg litt blind på» det som står slik at man strikker det man tror i stedet for det oppskriften sier.

      Her er noen tips som kanskje kan hjelpe deg slik at du får det riktig: Sett en merketråd eller markør i begynnelsen av omgangen. Strikkebeskivelsen fra stjerne til stjerne: *……* skal følges slik det står, altså fra begynnelsen av omgangen fra første til siste stjerne, deretter må du huske å begynne fra begynnelsen igjen. Det som ofte kan bli feil er at man unnlater å strikke noen av maskene, og da vil det jo ikke stemme, hverken med maskeantall eller noen ting.
      Ønsker deg lykke til og håper inderlig du får det til å stemme nå. Kom gjerne med tilbakemelding, du er helt sikkert ikke alene om å plages.

      God strikkehilsen fra ems:-)