Liberty -for frihet og fred

Da er den klar:

Lueoppskriften Liberty er årets julegave til dere alle.

Den er designet for frihet og fred

inspirert av årets fredsprisvinner

med et dypt og inderlig ønske om

at mennesker verden over

kan leve i frihet og harmoni med hverandre.

 Ettersom det er en fred- og frihetslue

må den også være fri for alle å strikke. 

Jeg har valgt å strikke med garn fra to norske garnleverandører:

en tråd Faerytale fra Du Store Alpakka

og

en tråd Mitu fra Rauma/Pt

Begge er gode kvalitetsgarn med hver sine særpreg,

og hele luen strikkes med en tråd av hver kvalitet.

Liberty strikkes rundt på veiledende pinnestørrelse 5mm,

med rett- og vrangmasker

og flettinger som snor seg som hjerter

og mennesker som løfter hendene i været for frihet og fred.

På en slik lue er det helt naturlig med dusk i toppen.

Min er en pompong ca. 6-7 cm i diameter

men dusken må gjerne lages større

om du ønsker det.

Værsågod å strikk

med de beste ønsker for en bedre verden for alle!

Utskriftsvennlig PDF-fil.

6 tanker om “Liberty -for frihet og fred

  1. Takk for fin kommentar! Treet er hugget i egen skog og er egentlig helt grusomt! Trur det er det verste vi har hatt i hus! Men, eldstesønnen MÅTTE hogge, så det var det… Jeg LOL av dette…Neste vår har han planer om å plante… Kjøpte denne eiendommen sist jul. Måtte bare pga barna. Å, det er mye greier rundt om. Småbruket tilhørte min far, men ble overdratt til en bror. Han la det ut for salg i 2009, og hva skulle jeg da gjøre? Synnøvehilsen igjen

  2. Jeg har begynt å strikke denne luen nå, men det jeg stusset litt på var at man bare skal øke til 112 masker, mens mønsteret går over 29 masker, noe som tilsier at man bør øke til 116 masker for at mønsteret skal gå opp.

    Ellers veldig flott oppskrift med oversiktlig diagram.

    • Tusen takk for at du sa fra, -du har helt rett, det er sneket seg inn en feil som nå er rettet opp. Det skal være 116 masker ikke 112. Lykke til med Liberty luestrikking:-)

Legg igjen en kommentar