Lykken er… -en utfordring

Lykken er ei Ullgardin, så Fin

» –men den er da så hullete,

-skal den virkelig være sånn??? «

«JAaa, det skal den!!!»

Jeg elsker den, Virkelig!

Bare se, helt Unik,  så Tøff og Flott den ble!

Nå er det Bare det, At jeg må Tove meg enda ei

For jeg Har faktisk to Kjøkkenvinduer

-og da blir det nok dobbel lykke her i huset, skal du se….

Lykken er, strålende vintervær, i april

og attpåtil helg, når man faktisk har noen timer fri

hele denne uka som er blitt

 litt mer grå bærer jeg på

og med meg de gode utestundene

som helga bød på

Lykken er Vinteridrettsleker for Funksjonshemmede

Med fest om kvelden og glade dansere i alle aldre

Lykken er en perfekt og Vakkert Stablet Vedstabel

Som tørker raskt og Bra i Vårvær

Lykken er et Torvtak som snart er Snøfritt

Det minker fort, nå for tiden, her vi bor

Om ikke mange uker hopper vi direkte fra Vinter til Sommer

for med så ruskete vintervær, med så mange dager

med stengt fjellovergang, forventer vi nå en knallsommer

Lykken er et enkelt strikketøy

som man kjenner glede nesten bare ved

å tenke på at man kan sette seg ned å strikke på

Eller til og med et som man enda ikke har begynnt på

Lykken er de små Glimtene

Som kommer og Går

Enkelthendelser, Stemninger

Gode Øyeblikk og Stunder i Livet

som man kan ta vare på

Lykken er En Utfordring som kommer her:

HVA ER LYKKE FOR DEG?

Skriv noen ord her eller også i din egen Blogg

Så trekker jeg Ut noen heldige og forhåpentligvis

Lykkelige vinnere av Strikkespinns

Lykkeutfordring

sånn omtrent midt i mai

Du får en vinnersjanse for å:

-Skrive noen ord  i kommentarfeltet under

Du får To vinnersjanser hvis du i tillegg:

Lager et blogginnlegg med link til dette innlegget

 

Strikkespinns Lykkeutfordring varer til 12.mai-12

Så gjenstår kun å Ønske riktig Lykke til!

Premiene som er avbildet over

blir presentert enkeltvis i neste innlegg

enn så lenge er det bare å tenke på å finne de små

lykkeglimtene i livet

Og du må gjerne bruke bildet i innlegget ditt:-)

17 thoughts on “Lykken er… -en utfordring

  1. Lykke er når de jeg er glad i har det bra! Lykke er barnebarnet som sier at bestemor er kamptastisk! Og musikk og bøker og kryssord og kaffe.Og lyset over Varangerfjorden tidlig i november.

    Og å lese hyggelige blogger en sein tirsdagskveld!

  2. Lykken er her og nå, i alle ting – det gjelder bare å oppdage den

    Akkurat nå er lykken å lese andres flotte blogger – lette etter inspirasjon, og finne det …..
    God helg

  3. Tilbaketråkk: Lykken er… « Annebloggen

  4. Lykke er en glad og fornøyd tenåringssønn, en katt som koser seg oppe på bokhylla, en god fyrstekake til kaffen, et utfordrende strikketøy som blir slik du tenkte det. Da senker roen seg etter en hektisk dag på jobben, og du kan hvile sinnet i denne harmonien som av og til oppstår.

  5. Lykke er å se mine barns forventningsfulle ansikter når de kommer hjem med hjemmelaget gave til mor og sier Mamma jeg er så glad i deg! Da kjenner jeg lykkebrusene gjennom kroppen! 🙂

  6. Lykke er å ha fred i sjelen. Lykke er å ta frem garn og pinner til et nytt prosjekt eller enda bedre å endelig få gjort ferdig noen UFOer. Lykke er å være sammen med sine beste venner. Lykke er å få kose seg sammen med barn.

  7. Lykken er å leve her og nå, å glede seg over enkle ting. Kjenne smaken på den gode teen i koppen min, fryde seg over vårtegnene som spretter fram, bruke alle sansene og kjenne at jeg er her. Akkurat i dette øyeblikket.

  8. Lykke er når mine små har det godt; når 3 kaniner spretter over stuegulvet og leker i gardinene, når hunden min snorker høylytt på gulvet etter en lang tur og god frokost, når kattene ligger krøllet sammen og drømmer i hver sin kurv og jeg sitter med strikketøyet og ser sola komme fram bak skyene…og tenker; «dette blir en bra dag!»

    Dyr og strikketøy har en viktig ting felles; de er bløte og gode å kose på!:)

  9. Dette har gått meg hus forbi, så her må eg slengja meg på. Såå flotte premiar. Lukke kan vera så mangt, som enkle gleder i kvardagen. Men lukke er og når det første barnebarnet seier bestemor 🙂

  10. Lykke er lukta av salt sjø, måkeskrik, et godt måltid. Med andre ord hverdagslykke som ikke koster mye.
    Hjelp!!! Holdt på å glemme; lykke er å lytte til ei god lydbok, drømme seg helt inn i boka mens jeg strikker eller hekler. Toppen på kos for meg:)

    • Tusen takk for heklenåla jeg vant. Den er kjempefin. Kanskje blir det noen grytekluter i løpet av sommeren

  11. Lykken er å møte sin bestevenn etter lang tid fra hvarandre. Lykken er å gi bort varme ullsokker til kalde venner. Lykken er å strikke, spesielt til andre. Lykken er å klare å gi noe til de rundt deg:)

  12. Lykke er å sitte med et strikkeprosjekt i hendene! Lykke er å ut å gå en tur og høre fuglene synge!

  13. Lykke er å når en av ungene klemmer meg og sier at de er glad i meg.
    Lykker er at mannen nesten alltid tar oppvasken 😉
    Lykker er å ta på seg et par nye ullsokker for aller første gang.
    Lykker er at snøen endelig ser ut til å begynne å smelte 🙂

  14. Lykken er glade barn. Lykken er helg sammen med familie, da klarer vi oss godt gjennom den travle uka.

Legg igjen en kommentar

