Nupper og duppedingser

Et ullmenneske som meg nupper kan du skjønne

-det er visst forskjell på folk i så måte

Noen nupper noen nupper ikke

Noen nupper litt og andre nupper mye

Generellt vil jeg si det kan være variasjoner i de ulike garnkvalitetene

og løst spunnet garn nupper nok oftere og mer

enn garn med mer spinn og tvinn

Uansett finnes det faktisk duppedingser som kan hjelpe

Se bare her:

En nuppekam så svær

Og se på skjørtet mitt så stygt det er:

Her må nuppekamdingsen til pers

og ettersom plagget er strikket på tvers

passer jeg på å gre nuppekammen

med strikkeretningen, se:

Så fint det ble nå!

Og nuppehaugen så fin

kan kanskje brukes som effekt i et håndspunnet kunstverk en dag

vi får se….

 Og nuppekamduppedingsen får plass i veska mi

så har jeg den for hånden til en hver tid!