Ja, -jeg juksa!

Må vel bare innrømme det,

høyt og tydelig og bunn ærlig:

VM-mansjetten fra forleden dags innlegg

er gjort om til ei lue.

Greide rett og slett ikke å la være å strikke den mansjetten, nemlig!

Men butikken var akkurat tom for den riktige fargen

da trangen så plutselig kom over meg

og derfor helt feil for å sende inn.

Nå er den på plass igjen altså,

den knalle orange og riktige Vamsegarnfargen, i kilosvis faktisk

men nå er lysten min gått over og forflyttet seg til andre marker

En liten juks på en måte,

-OK men ikke helt,

for ved å rekke opp de siste omganger og fortsette litt til

ble jo en fantastisk enkel men riktig så herlig lue til.

Ikke så ulik «Stripe» faktisk, der en Vamsegarnrest fikk plass som to striper i

Og det er da ganske så nyttig vil jeg si

for Vamsegarnet imponerer meg stadig

det er mykt og godt

og lett å strikke med

Og plaggene de klør ikke heller, helt utrolig og helt minimalt

og tover man med Vamsegarn blir plagget mykt

nesten uansett hvor hard medfart det får.

Jeg har mange planer fremover med det passe tjukke og rimelige Vamsegarn

som passer godt både til voksne og barn

Men enn så lenge…

-for akkurat nu er det andre ting som har førstepri!