Lettere panisk

Jeg strikker og strikker men det eneste jeg har greid å få til er dette vesle sjalet

som akkurat er strukket og festet eller blokket på veggen i trappeopp- eller ned?gangen.

Tiden for deltakelse på OFA Design Presseshow nærmer seg med stormskritt

noe mine strikkeprosjekter som både må og skal rekke å bli ferdig

nok bærer et visst panikkstemplet stresspreg av.

Her gjelder det å henge i med både fingre,hender og hode

og stå på alt hva remmer og tøyler kan holde

for selv om idèene er mange trengs det nå at beinhard strategisk planlegging 

blir iverksatt straks,

samt knallhard utvelgelse og knaktøff prioritering

av hvilke prosjekter som skal få æren av å delta

om vi skal greie å ro min visning trygt i havn.

Og det vesle sjalet som henger så fint på veggen der,

-er ikke engang sikkert får lov til å bli med

-sånn kan det gå, når panikken tar deg.

Tror jeg skal sette meg ned litt med denne en stund

for  hun har liksom en sånn beroligende og fin virkning

og skal garantert få være med

-bare hun rekker å gjøre seg ferdig!