En flørt med Marius

Jeg har lekt meg og flørtet med Marius,
-strikkemønsteret selvfølgelig!
Å følge strikkeoppskrifter slavisk har aldri vært min sterke side,
så og si uten unntak får jeg alltid innfall av å skulle forandre på ting underveis, 
og 
Mariusgenseren som jeg for første gang i livet
 strikket på etterjulsvinteren i fjor,
var intet unntak.
Og når jeg først setter igang kommer det nye idèer om hva man kan gjøre
ut av en og samme grunnidè.
Nå har jeg altså gjort det igjen:
først en vest i ren alpakka:
dernest en lue,
nærmere bestemt litt «baggy marius»:
og tilslutt pulsvanter:
Hadde jeg bare hatt litt flere hender kunne jeg også strikket Arribasokkene
med Mariusmønster med et samme!
Ingen av knitting.no`s leverandører eier rettigheter til håndstrikkedesignet,
så det har jeg suget til meg andre steds fra,
men Rauma produserer den ferdigstrikkede Mariusgenseren,
slik den skal være,
så den strikker jeg ikke selv,
men går rett og slett hen
og kjøper meg,
-for har man først fått dilla på Marius,
må man jo også ha den «riktige» Marius med i samlingen.