Ikke det nei, -om å rette opp strikkefeil

Det gjorde den ikke nei

men det visste jeg selvfølgelig godt

innerst inne

Hvilket strikketøy er det som gjør seg selv?

 

Ingen!

 

Men ny dag

gir nye muligheter

Jeg slipper opp alle flettemaskene

helt ned forbi feilen

uten å rekke opp annet enn det som er helt nødvendig

Av redskaper benytter jeg strømpepinner

og en tungenål

-en heklekrok gjør nesten samme nytten

Så strikker jeg og fletter meg oppover

under dyp flettekonsentrasjon

med tunga rett i munnen

for blir det feil eller stygt nå

gjenstår kun en mulighet

opprekking av hele

og det tar tross alt enda lenger tid

Men har man litt tålmod

og bruker litt flid

er dette en måte å rette opp strikkefeil på

som egentlig er ganske enkel

 

Hva har vi lært av dette da?

Kanskje rett og slett

at man bør sjekke og se

og prøve litt oftere

på det man holder på med

Se så fint og riktig det ble:

He he…

Nu skal det kroes i godstolen i kveld…

-lell!

3 thoughts on “Ikke det nei, -om å rette opp strikkefeil

  1. Det var jammen litt av ein jobb! Brukar å gjera slik eg og, men har aldri prøvd det på flettemønster. Flott resultat 🙂

  2. Takk og takk, var litt «jobbig ja» men det ble bra, så da slapp jeg å rekke opp hele, nå gleder jeg meg til å få ferdig hele.

  3. Det gikk jo bra jo! Prøver å gjøre det slik jeg også, men med varierende hell. Bortimot umulig på hullmønster, det blir fort kaos.

    Veldig kjekt når det funker da, og man slipper å rekke opp alt.

Legg igjen en kommentar

