Thermis opp-ned

Greide ikke å dy meg, måtte strikke enda en Thermis,

denne gang med et annet oppblåst garn, nemlig:

Pacolana som for tiden befinner seg i butikken.

Pacolana inneholder en smule mer syntet enn Puno, men med 47% ren ull og 23% alpakka er dette garnet også svært mykt og godt å strikke med.

Her er ikke naturfibrene blåst inn i et nett, men løst tvunnet og blåst opp rundt en kjerne av mikrofiber slik at garnet blir svært lett og luftig. 

Man får derfor slitestyrke og mange meter på liten vekt.

Pacolana er nok også noe mer elastisk enn Puno og til tross for at denne Thermisen ble strikket på samme pinnestørrelse som den forrige,

er den mindre i omfang.

 

Den er også litt mindre fordi jeg fant ut at jeg skulle greie meg med ett garnnøste og derfor strikket hele Thermisen litt kortere, noe som passer min hals godt.

Etter avfellingen ble hele halsen snudd på hodet og knappen sydd i opp-ned.

To ulike plagg etter samme oppskrift:

En til hvert sitt bruk!