La meg presentere: fru Pelini :-)

Fru Pelini, ja, -for det må jo være en fru, og ikke en herr, når den er spunnet og tvunnet av og med den fineste Pima Bomull, som tenkes kan og LIN, tenk LIN, -nå blir jeg nesten blank i øynene, for dett er en blanding jeg har ventet på og lengtet etter, attpåtil i passende håndstrikketykkelse. Pelini er slett ikke så mykt som ren bomull, ei heller som den fineste alpakka, og nå skal jeg passe meg vel for å tilegne den egenskaper jeg ikke vet om jeg kan stå inne for, før den er prøvd og brukt, og vasket og brukt og vasket og brukt; igjen og igjen og igjen… MEN, med Rauma og Pt som produsent og leverandør, føler jeg med både sikker og trygg på at kvaliteten skal holde mål. Rauma slipper ikke nye garnkvaliteter uten grundig testing først! peliniSe bare så lekker den ser ut:-) I min nettbutikk kjører vi nå på med et ørlite sommertilbud som varer helt til den 31.august, i tillegg til at du får gratis frakt om du handler for mer enn 900 kroner, så da er det vel bare å hive seg på og teste og strikke det en vil og må. Selv har jeg såvidt begynt med en hekleklut, ala slike jeg normalt hekler en mengde av sommerstid, veldig kjekt å ha på lager hvis en trenger noe å gi, -bort til kjente og kjære. Strikkede eller heklede kjøkkenkluter kan man på samme måte som strikkesokker aldri få nok av. hekleklutMed Pelini anbefaler jeg å legge opp ca. 30-40 luftmasker på heklenål 3,5 mm. Jeg hekler halvstaver frem og tilbake til passende størrelse. Hvis jeg får lyst hekler jeg en pyntekant rundt, men det er ikke nødvendig. Oppskriften forøvrig finner du her… 

Så er det jo bare å justere etterhvert slik at DU får DIN klut akkurat som DU vil:-) LYKKE TIL!

 

P.S. Glemte visst å komme med Fru Pelinis personlige mål:

50 g nøster / 102 m

Veil. strikkefasthet: 22 m = 10 cm på pinnestr. 3,5 mm

En tanke om “La meg presentere: fru Pelini :-)

Legg igjen en kommentar