Arne & Carlos`Julekuler og nysnø

Hadde egentlig ikke tenkt å blogge idag,

men når husstanden våkner til snødekt vinterlandskap

og nyboka til Arne og Carlos dumper inn butikkdøra,

nesten før en har rukket å våkne ordentlig,

må det jo dokumenteres ikke sant?

Og småfuglene mesker seg med ferskt og halvfrossent elgkjøtt, der ute på terrassen fordi kjøttbeina enda ikke har rukket å krype ned i enda kjøligere fryserom, til tross for at de,(kjøttbeina altså,-ikke småfuglene), egentlig er ment som festmat for familiens firbeinte, da er det nesten så en kommer i julestemning en torsdags oktober formiddag.

For julen nærmer seg med raske skritt og inni julekuleboka er det jammen mye fristende fint. Fristelser så store, (som forressten utmerket godt kan egne seg for minking av diverse restegarnslager rundtomkring,) at en nesten bare må legge alle andre prosjekter på is, for å komme igang med strikkede juleforberedelser.

Det tror jeg nemlig kan bli noen flotte gaver under diverse trær denne julen.

Nå må jeg bare bestemme meg om jeg skal gå til anskaffelse av hele boka eller nøye meg materialpakken som inneholder eget Arne & Carlos-garn (-egentlig helt vanlig Finull, men med for anledningen spesialdesignede banderoler, samt ull til fyll og strikkemønster på julekule med Åttebladsrose.

Tror nok det det blir det første,

-eller aller helst:

BEGGE DELER!

 God Jul!

4 tanker om “Arne & Carlos`Julekuler og nysnø

  1. Jammen beholder du humøret godt. Hadde jeg hatt det snøhvitt i dag hadde jeg vært mye surere 😉

    Lykke til med jule-kule-strikk. Jeg får vel prøve å holde meg unna det jeg da 😦

  2. Milde måne, dette var tidlig! 😮

    Og så skjønte jeg plutselig hvorfor kjøttmeisen heter nettopp kjøttmeis. Ser ut som de koser seg med elgbeina.

    Kos deg med julekulene dine du. Det finnes gratismønstre på lignende kuler både på Drops sine sider og på Ravelry, sånn i tilfelle du vil tjustarte uten boken. 😉

    • hehe.. kose meg skal jeg nok: akkurat nå er det sokker…
      og julekvelden kommer nok på kjerringa i år som i fjor
      kjenner jeg meg rett..

  3. Uhh, snø…., det var tidlig!
    Men jeg hørte akkurat på værmeldinge at det skulle komme snø på onsdag….. :O((

    Gleder meg til å se julekulene du skal strikke! De blir nok høstens farsott!

    Ønsker deg en strålende søndag!

Legg igjen en kommentar