Knute på tråden

Av og til når man strikker dukker det opp knuter på tråden i garnnøstet.

Riktig enkelt er det å late som man ikke ser den og bare strikke videre

uten å tenke noe mer på den saken.

Jeg både stopper og tenker, og hvis knuten kommer riktig brått på, slik at jeg ikke har oppdaget den før jeg nesten har strikket den, rekkes de siste maskene opp for å få en passende lang garnende å jobbe videre med.

Jeg vil ikke ha knuter i mitt ferdige strikkeplagg!

BASTA BOM!

Jeg tenker også på muligheten for at knuten en vakker dag kanskje skal kunne løse seg opp av en eller annen grunn, og da vil det jo ikke akkurat ta seg så bra ut.

Enten knyter jeg den opp eller sliter tråden av,

så setter jeg igang enten med garnspleising

eller innstrikking.

Harde knuter er absolutt ikke velkommen til å delta på min strikkefest.

Så det så!

One thought on “Knute på tråden

  1. Ja, er det ikke ergelig når slike som ikke er inviterte dukker opp på festen? 😉 Jeg for min del ser, brummer litt og strikker videre :p

Legg igjen en kommentar

