At det skal være så Vanskelig!

Tenk at det skal være så Vanskelig

Å velge Knapper til Kofta si

Som Endelig nesten er Ferdig!

Strikket i Tynn Alpakka på Pinnestørrelse Tre

Komma Fem, er Fanakofta Lett som et Fnugg

Fantastisk Myk og Behagelig

Tinnknapper som det jo tradisjonellt skal Være

Blir litt for tunge i slik Atmosfære

Lette knapper av Kokos eller Tre

Ikke for store og ikke for små

Prøve, – er det Mange som Må!

Utrolig så vanskelig å Velge!

Noen er vekksilt før de har fått sjansen

til å vise om de duger eller ei

Andre må bare få ligge

Ei stund og Godgjøre seg litt

Endelig; Nå står det visst bare mellom disse:

8 thoughts on “At det skal være så Vanskelig!

  1. På pappas Fanakofte brukte jeg noen hule alliminiusknapper, de ser ut omtrent som tinnknapper bare de er mye lettere. Har brukt samme type på en av Klumpens jakker, men de er klippet av gamle plagg, så jeg vet ikke hvor de opprinnelig kommer fra.

    Flott kofte du har strikket, det glemte jeg jo nesten å si. Liker rundfelling, må visst prøve det en gang jeg også.

  2. Jeg holder en knapp på de brune 😉

    Jeg hadde en nydelig Fanakofte som min venninne strikket til meg da jeg var helt ung. I lysegrått og «nestenhvitt».
    På mystisk viser den blitt for liten, men min voksne datter bruker den jevnlig.

    Den er like fin etter over tredve år!

  3. Flott kofte – slike gamle mønstre går aldri av moten. Tror nok de brune knappene stjeler minst oppmerksomhet fra plagget, men de var stilige de andre også.

    • Hei. Det er bare å bruke et hvilket som helst Fanakoftemønster, Beskrivelse av hvordan fellingene er gjort skal du finne her…

Legg igjen en kommentar

