Vasaloppsokken 2013

Tradisjon Tro går min oppladning til Vasaloppet ut på Å maskinstrikke nye Vasaloppsokker til far Han skal nemlig ha minst ett nytt par før hvert eneste Vasalopp. Tradisjon Tro er jeg også i år ute litt sånn i siste liten slik at om ikke alt blir helt perfekt er det liten sjangs til å rekke å rette opp

IMG_5955[1]

Her har jeg nøstet opp 2 x 2 nøster Magi. Ett nøste rekker til mer enn en herresokk etter den gode gamle oppskrifta mi som jeg håper en vakker dag å rekke å omarbeide til nedlastbar PDF-fil slik at potensielle maskinstrikkere enkelt kan bestille den slik. Enn så lenge finnes den i papirformat og fungerer på alle tynne sokkegarn a`la Opal, Austermann og her Magi som er det jeg for tiden har i min butikk. Her ser du Haugen med Sokkestrikk, som jeg rakk å få ferdig i løpet av arbeidsdagen i går

IMG_5956[1]

Et par altså, som fikk bli med heim som ekstra lørdagskos. Det Blir absolutt penest når man monterer dem for hånd strikker sammen maskene med vanlige strikkepinner og syr sidesømmen med nål og tråd, eller rettere sagt: samme garn som sokken selv er strikket med

IMG_5958[1]

Hver gang jeg drar frem maskinstrikkeoppskrifta mi kommer jeg på da jeg satt og regnet og prøvestrikket sikkert hundre par sokker for å få alt til å stemme Det er et Arbeid jeg er usedvanlig Glad for å ha gjort selv om det kanskje ikke er mer enn en gang i året jeg benytter meg av oppskriften selv. Her er sokkene montert og Nå først kom jeg på at når jeg strikker med Magi i Stedet for Opal skal maskespenningen et hakk ned for at størrelsen skal stemme. Vel Vel Maken min har iallefall fått seg ett nytt par og slipper å sitte barbeint for å se på VM på TV mens han psyker seg opp til Årets Vasalopp

IMG_5976[1]

IMG_5977[1]

I Morgen den Dag gjelder det å skynde seg å stå opp For å rekke å strikke enda et par Bare ørlite strammere til FAR….. og håpe på at jeg neste år skal huske å stramme maskespenningen en smule…

IMG_5982[1]

Legg igjen en kommentar