Nessie sjal, eller skjerf om du vil…

Min Nessie er ferdig:

Designet av Julia Zahle

med en ørliten egen vri

Jeg har brukt

2 nøster lys gul Baby Silk

1 nøste vårgrønn Baby Silk

3 nøster Noro Silk Garden

i matchende farge

Riktig vårlekkert synes jeg det ble

og veldig artig strikking

Spesiellt når man er glad i både

riller og avkortede pinner

 

Første del ble strikket med Baby Silk

Etter hullraden byttet jeg til Silk Garden

Da Nessie etter oppskriften egentlig var klar for avfelling

byttet jeg igjen til Baby Silk

Strikket nok en boblerad

Så en hullrad med 2 rette og et kast

Begge mine boblerader

er strikket med to farger

en i bunn og en til boblene

Motsatt oppe og nede.

 

Først etter siste hullrad

ble det fellt av

Og ja, det var omtrent tusen masker på pinnen

de siste 3

Bare så du vet det!

 

Men Nessie Sjal

frister til gjentakelse

 

Både med og uten bobler

Veldig artig og sosial strikking

Så sett igang du også

hvis du ikke allerede har strikket et!

Alle garn kan nemlig benyttes

så neste tips er kanskje å få strikket opp noen rester

 

Og Nessie

kan danderes enten slik

eller sånn

Ha en riktig flott strikkedag!

 

11 tanker om “Nessie sjal, eller skjerf om du vil…

  1. God formiddag! Surfa innom sida di som snabbast – leita egentlig etter passende antall masker for pulsvarmere – men nå tror jeg jammen jeg må begynne på et nytt prosjekt. Veldig morsomt og lekkert skjerfsjal!! Hils gubben god tur forresten :o)

  2. Hei!
    Lurer på en ting: Det står at det går med 100 g garn i oppskriften?
    Du har brukt 6 nøster garn til dette sjalet, hvilken pinnestr har du brukt?
    Går det an å bruke drops alpakka og delight til pinne nr 4?
    var utrolig fint dette her…

    • Hei. Veldig lekkert sjal som kan strikkes av hvilken som helst garnkvalitet. Garnmengden avhenger av hva slags garn du velger å bruke. Jeg har sett det strikket i Faerytale (Du Store Alpakka) og det var virkelig flott det også.
      Mener å huske at jeg brukte pinnestr. 3,5mm. Tilpass pinnestørrelsen etter det garnet du velger, størrelsen på sjalet vil selvfølgelig variere etter hvilken pinnetykkelse man velger. Uansett: et fantastisk artig strikkeprosjekt som er vanskelig å legge fra seg, så det er bare å sette i gang. Lykke til:-)

  3. Helt nydelig sjal, og absolutt et som æ må strikke. Imidlertid slit æ litt med å finne oppskrifta på det…. Kor finn æ den?

Legg igjen en kommentar