Hva skal vi strikke i dag?

Tja, -si det!

Ettersom adventstida er i gang, tenker jeg det kan være smart med litt småstrikk som kanskje til og med kan bli noe man kan gi, bort i julepresang. Personlig elsker jeg mine håndstrikkede og heklede oppvaskkluter, eller kjøkkenkluter om du vil, eller filler for den saks skyld. Jeg elsker dem så høyt fordi de tåler en støyt, og dessuten er det ganske trivelig å tørke av kjøkkenbenk og bord med fargeglade kluter som man har laget selv.

Noen av de fineste klutene mine er foresten de jeg har fått i gave fra mine barn. Skjeve kanskje å ja, men de har all verdens sjarm og bærer med seg en historie om en gang…

 F.eks denne: 

kopplarv

ellers vil jeg si at også denne er ganske fin:

kopplarv1b

Jeg benytter stort sett alltid Petunia  i mine kluter 

og har bare godord å si om dette garnet som er godt å jobbe med og holder høy kvalitet og nesten det viktigste klutene har god sugeevne og tørker lett. Bare skylle dem og henge dem opp så surner de heller ikke og kan brukes igjen og igjen. Og Du; -jeg vasker mine kluter på 90 grader altså, og det fungerer helt fint Ha ei fin adventstid:-)

Legg igjen en kommentar

