FWSS -eller Rullelua, som jeg liker å si

orange rullelua

FWSS; -Fall-Winter-Spring-Summer er jo egentlig ikke kun ei lue, for å ha på hue, men i strikkeverdenen ser den ut til å bli betengnet som det: he he- Yeahh Yeahh; Den kom uansett som en stormvind i fjor, og kanskje fordi den er mye enklere enn du tror, å strikke og samtidig fryktelig fin og kledelig på de aller fleste hoder,  JA faktisk både for liten og stor, og hunner og katter, -neida, manneskatter var det jeg skulle si, og nå ble vi faktisk kjempeblid!!! Yippie, -mest fordi, jeg endelig fikk somlet meg ned til å skrive noen strikkespinnord, for verden er ikke stor, å JO det er nettopp det den er, men uansett artig å se at rullelua som jeg liker å si, fordi jeg minnes den fra sånn cirka syttitallet, eller var det åtti?? Ja Ja- samma LUA er uansett også denne sesongen fryktelig populær, og nå har jeg til og med hørt at noen kaller den op ved navn etter kronprinsessen i dette land. Ja Ja. Selv har både mine excellente døtre og jeg selv strikket flere slike, en ene satte seg til å med fore å strikke opp restegarnlageret til mora, Slå DEn!!!  (da skal hun nok bare kunne få holde på i usedvanlig mange år, -men hysj ikke si det høyt, for det er egentlig noe stort sprøyt: Klart vi må ha litt GARNLAGER i huset; hi hi-det er nemmelig en usedvanlig stor glede et slikt lager kan gi)

lilla rl emsdesign

Om du vil strikke ei slik kan du kikke litt her eller der og bruke akkurat det garnet du vil, men tynnt og fint og gjerne litt loddent, to kvaliteter sammen fungerer usedvanlig bra, SOUL , SKY og eller AIR på pinnestørrelse tre, eller tre komma fem, eller fir`, alt ettersom hvor tett du ønsker og vil…

Mine rulleluer finner du oppskrift på her…

rullelue

Ellers få du ei super gratisoppskrift fra Du Store Alpakka her…

lua

LYKKE TIL

og HUSK: du kan hvis du vil… og nå skal jeg forsøke å skjerpe meg litt hva strikkespinn angår gitt.. og tusen takk for at du ikke har meg fullstendig oppgitt 🙂

Legg igjen en kommentar

