-en smule på etterskudd…

Ja da, slik kan det gå, når man ikke Må, eller rettere sagt har litt for mye man MÅ !!!

Gratulerer med nasjonaldagen 17. mai-innlegget kommer derfor først nå og ettersom det hele en smule på etterskudd er må det bare bli sånn her: #driverfremdelesogheklersitteunderlagivamsegarn -det var en uhorvelig lang «hæsjtagg» som ikke har noen mening utenom at jeg nå må twitre den for at den skal fungere-he he… Noen gleder skal man ha -i dette livet!!! -ikke sant? Her er iallefall Sitteunderlaget som ble lagd, -til den nasjonale festdag

IMG_8371[1] IMG_8367[1]

Heklet med Dobbelt Vamsegarn på Heklenål 10 mm

12 staver om en 5-luftmaskers-ring

og deretter staver imellom hver stav der det økes i hvert hjørne på samme måte som tradisjonelle bestemødre 8-10 omganger blir passe stort og godt så toves det hele på samme måte som forrige innlegg: 60 grader alene! Jeg beregner 3 nøster på de som er heklet med dobbelt garn og 2 på dem som er heklet med enkel tråd. Alternativt kan man jo også hekle Hexagon eller Runde Sitteunderlag, slik som dette, som også er heklet med dobbelt Vamsegarn i anledning Norges og svigermors Bursdag:

IMG_8381[1]IMG_8384[1]

Eller Om du Ønsker enda mer Variasjon kan du jo benytte oppskriften min fra i forfjor, -eller når det var- kjenner at årene begynner å gå litt i drygen fort her,… Men det var jo ikke poenget- de er uansett artige å hekle og gode å sitte på, og vi har ikke brukt dem opp ennå!

Ha en riktig deilig og Fin HekleTorsdag og -fredag og -lørdag og -søndag….

IMG_8272[1]IMG_8273[1]