Yndlingsluer

Husker du Vriddribblua?

-den jeg strikket meg i fjor…

– Nei det er visst jammen mye lengre enn jeg tror siden jeg strikket den: 3 hele år faktisk. Godt det finns skikkelig strikkespinndokumentasjon Så slipper vi å krangle om  akkurat det. Vriddribblua som er strikket av nøyaktig ett nøste Mirasol (-som du nå enkelt bare kan klikke deg inn og kjøpe i den nye knittingbutikken min-det var dagens lille snikreklame) har vært flittig og mye i bruk og har holdt seg fantastisk fin. Ser nesten ikke ut som den er brukt. Så konklusjonen kjære venn er at Mirasol er et fantastisk garn; -deilig og mykt og holder seg godt og fint.

IMG_6349[1]

Men av og til  hender det vel at man synes det smaker godt med litt fornyelser i strikkegarderoben. Rullelua som min datter satte igang å strikke på Og som de supre damene på Husfliden tipset meg om,  Og som jeg standhaftig på Strikkekafè hos damene på Skjelstadmark stod og proklamerte om at man kunne strikke med ett nøste AIR sammen med en tråd SKY er Bare fantastisk Herlig og God og herved erklært som min nye yndlingslue nummer to. Kanskje bare jeg til slutt skal tilstå det gikk tomt med SKY før lua var fellt, så siste på toppen ble strikket med dobbel AIR. For AIR har jo mange fler, meter per gram, enn SKY har. 

IMG_6254[1]

IMG_6253[1]

Oppskrifta her er som følger på pinnestr. 3,5 mm.

120 m rett rundt så lang du vil. Så felles 10 masker jevnt fordelt

Hver tredje omgang på samme sted

Ved å strikke to masker rett sammen til en

Når det er 24 masker igjen Kuttes tråden og trekkes igjennom.

Velbekomme Til nok En

GratisOppskrift Kjære StrikkespinnVenn:-)

P.S. Skal i samme Slengen Varsle om Neste Strikkekafè hos knitting.no

ONSDAG 13.mars. kl. 18.00

Velbekomme!

Legg igjen en kommentar

