Rullelua

Her er den «Rullelua» -den som alle strikker på, nå for tida. Vi med noen år på baken husker den godt fra «gamledager» Nå er den her igjen og strikkes av folk i alle aldre. Dattera mi strikket seg denne i en fei, med knapt 50 g Finull fra Rauma på pinnenummer 3,5 mm. 100 masker la hun opp og strikket bare rundt rett opp til 28 cm. Fellingen på neste omgang ble i samråd med mor gjort slik: 2 og 2 masker rett sammen hele omgangen igjennom, deretter 1 omgang rett, før tråden kuttes og de resterende masker snurpes sammen. Superdeilig og god, med perfekt fasong. Tror jammen jeg skal strikke meg ei slik jeg og.

Ha en flott og deilig strikkedag:-)

rullelue rullelua bak

4 thoughts on “Rullelua

  1. Hei.
    den skal eg prøve. Strikka ei med 110 masker, to trådar Alpakka. Den vart veldig vid syns eg, men 10 åringen med langt tjukt hår tok den på og der vart den😉
    Den du viser ser litt mindre og normal ut.
    Takk for oppskrifta.
    Anne-Mari

Legg igjen en kommentar

