psst…., -bare et lite pyntetips

Psst…..

-her kommer et aldri så lite pyntetips

Hvis

du er en av dem som liker å strikke og tove votter

eller andre plagg som du av en eller annen grunn

kunne hatt lyst til å pynte litt på

IMG_4423[1]

IMG_4426[1]

det er veldig fint å benytte heklenåla til å

dandere og hekle på i stedet for å brodere

Stikk heklenåla gjennom maskene og hekle

et motiv med kjedemasker for eksempel bak

en strikkevott slik jeg her har gjort

IMG_4432[1]

Det trenger ikke være verre enn en sirkel eller et hjerte

rett og slett en liten restegarnstråd som er heklet på

i en eller annen mathcende eller kontrastfarge

Slik kan man også skrive bokstaver bakpå

og etterpå slenge vottene inn i vaskemaskinen sin

Denne teknikken er fantastisk fin

og særdeles enkelt å rekke opp

hvis man ikke ble helt fornøyd med motivet sitt

IMG_4438[1]

Og hvis du lurte på hvorfor vi måtte være så stille

-det kan jo være noen nisser som har gått seg ville

i disse desembertider og hvis de kom til å høre oss

er det ikke godt å vite hva de kunne ha funnet på

Ønsker deg herved ei Rikitg god og Kreativ JulemakerdagerHelg:-)

4 thoughts on “psst…., -bare et lite pyntetips

  1. Det ble fint. Jeg har brodert en del på vottene mine, men dette er jo mye lurere. Har forresten prøvd å hekle også, men med tråden inni votten. Og da blir det så vanskelig. Så mange takk for tipset – det skal garantert prøves en gang.

  2. Hvordan starter du med å lage et slikt hjertet? Skjønner ikke hvordan eller hvor du begynner…

    • Hei. Det spiller ingen rolle hvor du begynner. Mitt hjerte er heklet på frihånd, men kanskje kan det være enklere hvis en tegner ei enkel skisse med kritt eller blyant på først. Du stikker først heklenåla gjennom og får med deg kontrastfargen slik at du får ei løkke som du kan hekle kjedemasker i. Lykke til:-)

      • Tusen takk for rask tilbakemelding 🙂 Har nettopp heklet en haug med tøfler som skal toves til både meg selv og min mann, og da er det kjekt å få litt dekor på dem. I alle fall til de som er til meg så vi klarer å se forskjell på dem 🙂 Gjør et forsøk litt senere selv om jeg er mer dreven på strikking enn hekling 😉

Legg igjen en kommentar

