Rapport Sinnasaujakka

Søndag bestillte jeg oppskrifta

Søndag la jeg opp

Mandag bestemte jeg meg for at alle sauene skulle være

så illsinte at de var ildrøde i trynet, hmm…

det er vel strengt tatt grisen som har tryne

sauen har vel kanskje fjes eller fjøs  hehe..

her ser du foresten at jeg har «jukset» litt med klippemaskene

jeg strikker dem nemlig vrange med ei rettmaske i midten

det er den jeg skal klippe i

og så passer jeg på å strikke alle

trådene inn her sånn dann og vann

slik at de følger med ettersom jeg har valgt

å justere fargene en smule i forhold til oppskrifta

det er nok en svakhet jeg har

sjelden å greie å følge ei hel strikkeoppskrift

uten å endre på en eneste ting

Mandag kveld satt jeg faktisk i et møte på

landbruksskolen og strikket alle sauene ferdig

det syns  jeg faktisk var litt kult at det klaffet seg akkurat slik

sitte på landbruksskolen og strikke sauer

veldig gøy akkurat det

en av livets små gode gleder

Tirsdag som jo faktisk var i går

hadde jeg gjort unna noen striper

og var akkurat klar til å skille ermer og bole

og bare fortsette med den rene kjære plankekjøringen

nedover og nedover helt til jeg faktisk tok meg en ekstra kikk

på hele strikketøyet mitt og oppdaget: skitt !!!

FEIL FEIL FEIL

så var det altså klart

at opprekking var eneste mulighet

ikke alt heldigvis men en god del meter

så nå er det liksom litt stillstand her ei stakket stund

selv om jeg utmerket godt vet

at det bare er å fortsette

man får seg liksom en ørliten smell

akkurat med det samme slikt skjer

men i morgen begynner jeg på`n igjen

og så skal du nok se at alt går så meget bedre….

P.S. Når det gjelder strikkefeil og opprekking

er min tale klinkende klar

bedre å rekke opp og strikke på nytt

enn å ergre seg hele tiden etterpå

når man legger ned mange timers arbeid

er det viktig at resultatet blir bra

og heller noen timer ekstra når man kan

rette opp en en slurvefeil som kanskje gjør

at hele arbeidet til slutt er helt og holdent bortkasta

så det !!!

One thought on “Rapport Sinnasaujakka

Legg igjen en kommentar

