Kjørehekling og Heklekjør

Vet du hva, dette er ? Perfekt Kjørehekling

når man for eksempel på ferie er

i forsetet der ved siden av kan det ligge så pent

slik at det enkelt er ved enhver tissestopp

å hekle seg noen masker innimellom kjøret

strikkinga som ligger bak der mest for syns skyld

i alle tilfelle liksom, har også fått seg en tur

uten at den vokste det minste grann ettersom hele

heklekroken danset vilt så snart frua satte rompa si ned

en hekleklut om dagen gjør godt i magen

oppskriften finner du her, særdeles enkel den er

ca. 30 luftmasker og halvstaver frem og tilbake

til ønsket størrelse, deretter en heklekant av fastmasker rundt

så er det bare herlig da å se at haugen vokser

9 stykk kom jeg heim med etter 5 døgn borte

2 av dem er allerede pakket inn og gitt bort i gave

så gjenstår å se om mottaker blir fornøyd

dette er uansett en gave fra hjertet

herlig og  holdbar og veldig ekte

selv vil jeg ikke lenger ha annet enn heimlaga

kjøkkenkluter, de er nemlig de beste som finns

holdbare og gode, mine er litt luftige slik at

de tørker raskt og ikke blir så fort sure

bare smørblide gode snille

nå skal jeg straks rigle meg til

foran OL-skjermen med strikkinga mi

mens håndballjentene spiller finale

Ha en Flott Lørdagskveld

6 thoughts on “Kjørehekling og Heklekjør

  1. Fikk plutselig lyst på noen nye kjøkkenkluter – tror jeg må se etter i garnlageret. Det trenges alltid noen småprosjekter…….

Legg igjen en kommentar

