Ei Bestemor eller Oldemor om dagen

20120708-193323.jpg

Ei Bestemor eller kanskje heller ei Oldemor

om dagen er plutselig blitt målet mitt for

denne måneden og ettersom jeg ikke har

tenkt på det før ei heller planlagt noe som helst

annet enn at garnet og fargene var

og er så fullstendig uimotståelig deilig

og herlige og jeg ikke greide å dy meg

men måtte ta med meg heim noen

nøster her forrige dagen til tross for

at jeg dyrt og hellig hadde lovet meg selv

standhaftig og  iherdig å stå imot fristelsen om å starte

på nye strikkeprosjekt før noe av det

jeg holdt på med var ferdigstillt

så sier jeg bare det

at dette er ikke strikk

men HEKLING det

og det er jo som kjent

en helt annen sak

og ettersom det nå er slik

som jeg har forklart

så må jeg nå bare hekle innpå

for å greie å komme til

like mange ruter som

datoen på julikalenderen viser

mulig det blir sent i kveld

2 thoughts on “Ei Bestemor eller Oldemor om dagen

  1. Det der er sånt som jeg forstår meg på! Jeg heklet på spreng til det nest eldste barnebarnet i himmelblått med gult, lilla, nesten-hvitt og dyp rosa. Det ble så fint! Og har vært masse i bruk. Jeg pyntet det med noen få heklede blomster. Jeg heklet forresten ett i grønnfarger også. Da jeg var tenåring hekler min mor og jeg et sammen i bare restegarn. Vi sydde sammen det som skulle bli midtpartiet og så heklet vi rundt og rundt med staver omtrent femten centimeter. Utenfor der ble det to rader til med ruter. Sa heklet vi en laaang blonde i hvitt ullgarn og ble sydd på i overgangene mellom ruter og staver. Det ble veldig fint. Dette teppet er i bruk hos min datter nå, men jeg ser at jeg må ta det hjem og fikse det litt.De siste teppene heklet jeg sammen. Det holder litt bedre.

Legg igjen en kommentar

