Fant den fant den fantden, Circular Shrug; -My own way

fant den fant den fantden!!

sjekk bare så fin den ble

den som jeg har holdt på med

veldig enkel må jeg si

og superdeilig og

helt passelig

selv om oppskriften ikke helt og holdent er min

7  nøster Mitu eller 350 g har jeg brukt

og inspirasjonen eller basisoppskriften

finner du her, på Ravelry selvfølgelig

den største oasen for alle

strikkeentusiaster det er

navnet opprinnelig er Circular Shrug

designet av Julia Allen

Ettersom det er en gratisoppskrift og jeg har tillatt meg å gjort om den litt

forteller jeg her kun hva jeg har gjort slik at den opprinnelige designeren

får beholde æren selv om jeg har gjort endringer » in my own way «

Det er Enkelt og Genialt og Fryktelig grei og snedig strikking

Jeg har som kjent og tidligere nevnt lagt opp 440 masker på pinnestr. 4 mm

og strikket rundt; 2 rett og 2 vrang til vrangborden er ca. 20 cm lang

På neste omgang er alle to rette strikket to rett sammen til en

og alle vrange to vrange sammen til en slik at maskeantallet er halvert

Deretter strikket jeg 50 cm slik:

over halvparten av maskene

frem og tilbake på pinnen

rett på retten og en rett og en vrang på vrangen

Da arbeidet var blitt sånn passelig brettet jeg det hele sammen

og strikket maskene sammen

ei og ei maske fra ryggstykket med ei og ei maske

fra dem som stod igjen på hjelpepinnen

Skjønte du den?

Helt til slutt sydde jeg med noen få sting

under ermehullene slik at de ble akkurat passe

 smilefjesogveldigfornøyd

GOD STRIKKEHELG

nå gjenstår bare foressten å finne en passende knapp å feste i der midt foran slik at den stygge og uanvendelige hårspenna som måtte gjøre nytten for fotografen slik at du skulle kunne få et bilde i hui og hast kan få fri

6 thoughts on “Fant den fant den fantden, Circular Shrug; -My own way

  1. Hei!
    Tusen tusen takk for oppskrift og billedserie! Jeg gleder meg til å starte på den. Har hatt lyst til å strikke den lenge. Den skal bli innimellomkos i sommer.
    Hilsen Liv.

  2. Har nok skjønt det en stund – hva det skulle bli altså.

    Likte den veldig godt, men det er nok litt for mye evighetsarbeid for meg – eller…..

Legg igjen en kommentar

