Kick på Skuddårsdagen

Ikke fordi jeg er jente og i følge gammel Tradisjon og Tro

kan Fri til min utkårede uten å risikere å få Nei

Ikke heller fordi det er så Artig en Dato å Skrive

noe det unektelig er, fordi den så sjelden er

at jeg har passet på å datere alt jeg kan

absolutt hele og fulle dagen lang

Ikke et eneste lite kick gjennom en hodesosete

muligens på grunn av den ene innskutte dagen

som gjør en stakkar en smule fortumlet og ør

Ikke fordi jeg holder på med ei ny strikkeoppskrift som

antakelig blir både enkel og tradisjonell men på ingen måte trist

Kan jo få kick av mindre når man i sitt tegne og designprogram

begynner å ane konturene av noe som slett ikke ser ut til å bli

riktig slik jeg hadde regnet med opprinnelig

-men skitt au, artig læll-

må jo ha ei splitter ny og ikke altfor komplisert

strikking klar til neste helg

når jeg skal dra og må stenge min butikk og følge med

på lasset avsted med mange andre spennende

kunstnere og designere i hele midtskandinavias land til

Midtskandinavisk Kulturkonferens i Östersund

Ikke fikk jeg heller noe kick,

snarere en anelse panikk

da jeg fra husflidskonsulenten denne telefon fikk:

 -«Hei, kan du tenke deg å holde et Kuchaforedrag i Østersund?»

«Nja, uhm» ( -det kom jo litt brått på en stakkars travel sjel)

-» Vet du hva det er?»

» Nei » (-veldig usikker-)

– » Du skal velge ut tyve bilder/slides som hver skal stå i tyve sekunder

mens du snakker i tyve sekunder om hvert bilde»

«Okei, tja, det kom jo litt brått på, jeg vet ikke om jeg rekker å forberede meg»

» Det skal ikke være en ren presentasjon av din bedrift,

men ellers kan du snakke om og presentere hva du vil

-og så skal det være litt morsomt!»

» Hmm, vet ikke riktig, jeg må få tenke litt på det

-kanskje sove og, men det høres jo veldig spennende ut da

-det er bare det med tiden…..»

(laaang pause, nesten så jeg holdt på å si ja)

– » Og så skal det være på engelsk»

-«engelsk?»

(hjælp -snakke i 20 x 20 sekunder om akkurat det som faller meg inn

skal jeg vel alltids greie, men på engelsk

og så skal det være litt artig???)

og nei og nei og nei foran haugevis med fremmende mennesker

fra flere forskjellige land

vet rett og slett ikke om det går an

og med hektisk lovnad om

tilbakemelding allerede i dag la vi røret på

og gikk hver til vårt (:sånn går nå dagan:)

Dagen i dag er igrunnen brukt til mye annet enn å gruble på

ettersom hodet har vært en smule tidsforvirret og forfjamset og

opptatt av datoen så var jeg rett og slett litt sliten og utafor blitt

i tillegg til en mengde uferdige arbeidsoppgaver som jeg forsøkte å få

unnagjort Men Nå, akkurat NÅ

 har jeg sendt ei melding og Takket Ja

-jeg tar den utfordringa-

(somomjegikkehardetminsteannetågjøre)

men vet du hva?

Det gav meg et KICK så voldsomt at

jeg nå bare må presse meg selv til å Slappe Helt Av

-det er da enda ei uke igjen-

Hehe-så får jeg prøvd det og

-også jeg som hadde tenkt å bare kose meg og slappe av-

(P.S. noen som har noen gode tips og råd, så sleng dem på

for dette er visst den nye og moderneste måten å holde foredrag på)

3 thoughts on “Kick på Skuddårsdagen

Legg igjen en kommentar

