Long Time No See

Long Time No See; -strikkespinnersken har vært litt opptatt

med fødsler og kvalpestell på si, rett og slett en ny erfaring i livet

ettersom vi, er mest vant med hanner og ikke så mye med  slikt

Menneskefødsler kan vi adskillig mer om, hundefødsler ikke like godt

«-det er nesten det samme» sa hun, som hadde rikelig med motsatt erfaring

og strålende blid , bare raskt og hurtig stakk forbi,

kullet kan du kikke på her…. hvis du formodentlig er

interessert i mer og annet enn strikkeri og strikkespinn

Her kommer neste modell fra min OFA-visning for snart to uker siden

Damen har en skikkelig HIHROKH 

den er strikket av 3 ! hele nøster Faerytale med Glitter i

veldig lekker vil jeg si, og skikkelig deilig

Jeg brukte den selv en fredagskveld

da jeg var på fest med flere hundre MECA-menn

(skjønte du den??? -jeg er nemlig selv gift med en av dem)

 et heidundrende selskap uansett

med imponerende Heine Totlandshow og en kar

som jeg dessverre ikke navnet på har

Han håndterte aller først kontrabassen som en gitar

for dernest å turne å stå og spille på

Helt Rått og Skikkelig Flott

Tilbake til HIHROKHEN vil jeg si

at den også kan danderes nesten som en Hijab
hvis man vil -en hijab med smile- og kikkehull

er da slett ikke bare tull

selv brukte jeg den ikke som vest

men som Bolero eller Sjelevarmer fungerte den best

Kjolen er Superkort og skal ikke gis bort

Strikkeoppskriften kommer jeg tilbake til

for akkurat nå virker det som den har gått seg litt vill

På beina er det visst også noe kjent

nemlig de usedvanlig kjekke på Kanten

som du kanskje har sett før ??

det som er nytt og anderledes her, er:

Pyntekanten er strikket av Fareytale med Glitter

Dobbelt så mange masker som oppgitt i oppskriften

slik at den blir skikkelig blondete stor og «vyin»

-er visst dialekt det siste ordet der-

men du skjønner kanskje hva det betyr og er?

Selve ribben er strikket med Sterk

og maskeantallet her er gradvis justert ned til

60 som er helt og aldeles passende

Så Håper jeg nå du fikk litt Strikkeinspirasjon

og ønsker deg herved ei skikkelig God Helg

og Håper og Tror at det ikke skal bli

Riktig so long to

neste see…

Legg igjen en kommentar

