Arriba Harlekin og Cupcakes

Historikken i Strikkespinnstatistikken viser tydelig

hvilken strikkeoppskrift som er aller mest populær

Arribasokkeoppskriften, som du gratis kan laste ned her…

er den desidert mest nedlastede av alle mine

Hadde jeg tatt meg betalt for den

ville jeg faktisk kunne hatt ei rimelig bra inntekt

min kjære venn, så det er en gave til dere alle

Selv synes jeg den er genial, ettersom den kan benyttes

som grunnoppskrift uansett hvilke sokker du vil strikke

også om du velger å strikke sokker den tradisjonelle veien

i stedet for nedenfra og opp, så fortsett å strikk av hjertens lyst

sokker og strømper med mønster og border av uhorvelige slag

Den første OFAmodellen her fikk Harlekinstrømper på

Hvite med Sterk, nesten som Bunadstrømper

passer jo fint til en Herre med Skjørt og CupCake på Hodet

Rutene er strikket akkurat slik som på mor og datters lue med dusk

Det er også ei gratis strikkeoppskrift for deg kjære leser

På strømpene Her er rutene strikket ensfarget som rett- og vrangmasker

med noen økinger midt bak oppover leggen

eller fellinger hvis du heller strikker strømpen den andre veien

Harlekinmønsteret er også brukt på Vesten som er strikket av

Mirasolgarnet Miski, veldig deilig og myk, så hvis du vil strikke den må

du bare være så vennlig å vente litt igjen, jeg er i perioder litt treg

med å få alt ferdig slik jeg vil, men en vakker dag så kommer den…

Skjørtet eller Kilten kommer jeg tilbake til

Men Hodeplagget vil jeg gjerne si litt om

Det har seg nemlig slik at mine design i tillegg til funksjonalitet

(-så kan man vel alltids diskutere hvor funksjonellt der er å vandre rundt

med en kjempediger CupCake på hodet, rent bortsett fra at kvaliteten

er usedvanlig herlig å ha på, deilig myk og varm med Sulka også fra Mirasol)

også gjerne skal symbolisere noe mer

gjerne ei gjenspeiling på

samfunnet akkurat nå

så kan du jo selv tenke og tolke akkurat som du vil

hvorfor akkurat denne fikk en kjempediger

Vaniljemuffin plassert på Sitt herlige vakre hode

3 thoughts on “Arriba Harlekin og Cupcakes

Legg igjen en kommentar

