HiHROKH = Hull i Hull RundtOmKringHals

HiHROKH

Hull i Hull RundtOmKringHals

Velbekomme og Værsågod:

Enkel Gratis Strikkeoppskrift for To

Eller tre eller fir og fem…

HiHROKH = Hull i Hull RundtOmKringHals

Jeg har brukt 1 nøste Faerytale og strikket på Rundpinne str. 6 mm.

Du kan bruke det Garnet du Vil på den Pinnen du Vil

HiH ROKH : Hull i Hull RundtomkringHals

Blir God og Deilig og Fin uansett

forutsatt at man velger et godt garn selvfølgelig

Det Geniale her er

At du kan strikke så Tynn eller Tykk

Stor eller Liten som du selv vil

Og strikke opp et garnnøste eller enda et til

Legge opp flere eller færre masker

Strikke opp ett eller flere nøster

Rett og Slett en Gaveidè, Til og Med!

Eller kanskje også gjerne et Restegarnsprosjekt?

Min Hull i Hull RundtomkringHals

Måler  ca. 22 x 180 (eller 90 om du vil) cm

og kan Snurres 3 ganger rundt Halsen

eller To pluss en gang over Hodet

Og enda ligger den så lett og fint og er en fryd å bære på seg

Nå skal jeg bare fortelle deg hvordan den er

«-veldig enkel altså!»

-slett ikke vanskelig ei heller langvarig-

her ser du foressten en flik av mønsteret:

Legg opp 180 m med Faerytale på pinnestr. 6 mm

Ta sammen som når du skal strikke rundt

Vri opplegget en halv gang

Og plukk opp ei og ei maske fra  oppleggskanten

Sett en maskemarkør før du begynner å strikke første maske

Slik at begynnelsen av omgangen blir markert

Og Ja det er en  ekte og ordentlig Möebius,

som du blant annet kan lese om her…

Med et hav av muligheter

Etter at du har lagt opp og plukket opp strikker du rundt slik:

1. Strikk En omgang Rett.

2. Strikk neste omgang slik: * Kast på Pinnen, 2 Rett Sammen *

3.  En omgang Rett.

Gjenta disse 3 omgangene til garnnøstet er nesten slutt, eller til ønsket størrelse.

Her er det 360 masker som skal felles, så beregn

og pass på at du har nok garn igjen

slik at du ikke blir sittende med skjegget i postkassa på slutten

Faerytale er ikke verdens artigste garn å rekke opp

Selv om det både går an og er mulig

Det felles Vrangt av

Hjertelig Lykke Til.

Så Gleder jeg meg til å se om det dukker opp flere

fargerike og spennende

HiHROKHer

Hull I Hull RundtomkringHalser

RundtOmKring!

(link til innlegget og skriv gjerne en hilsen her, hvis du strikker den)

Copyright: EMS Design©2011. All rights reserved.
16 thoughts on “HiHROKH = Hull i Hull RundtOmKringHals

  1. Så lekker! Jeg prøvde å legge opp til en moebius, men fikk ikke til å plukke opp maskene fra oppleggskanten 😦 La opp på doble pinner, og så løst jeg klarte, men det var helt håpløst. Har du noen tips? Har så inmari lyst til å strikke en nemmelig…

  2. Hei!
    Kunne du vist bilder av hvordan man plukker opp masker fra oppleggskanten? Skjønner ikke helt opplegget… Hvorfor kan man ikke bare legge opp 360 masker med en gang???
    Utrolig hva man kan få ut av ett nøste faerytale, forresten! Det er jo så deilig og mykt, og finnes i så mange fine farger…

    • Hei, sjekk ut lenkene i svaret over så ser du det kanskje litt bedre. Poenget med en moebius er at man strikker fra midten og dermed ytterkanten på «begge sider» samtidig på samme omgang. Hvis du synes det er vanskelig kan du jo strikke en juksemoebius, slik som denne: https://strikkespinn.wordpress.com/2011/03/07/amandas-superenkle-moebius/ Det blir ikke helt det samme men effekten er nogenlunde lik, I tilfelle skal du likevel ikke legge opp mer enn 180 masker.
      På en ekte moebius strikker man fra midten av arbeidet og utover og så har du bare en ytterkant uansett hvordan man vrir og vender på den. «Juksemoebiusen» har to kanter. Det er forskjellen.

  3. Jeg har lest alle bloggene dine om moebius, sett Drops-vidoen sikker 10 ganger bare for å være sikker på at jeg gjør riktig, men får det altså ikke til. Jeg klarer å plukke opp kanskje 20 masker, så blir det rett og slett for trangt. For det er vel meningen at man bare skal plukke opp maskebuene, ikke hente opp med ekstra garn…
    Jeg bruker forøvrig Mirasol på 80 cm rundpinne str 3,5. Kan det være en ide å legge opp på pinne 4 og flytte alt over på 3,5 tro?

  4. Du er bare fantastisk 🙂 Føler alliekvel at jeg må få det inn med teskjeer her 😛
    Når du strikker en ekte moebius så bruker du altså garn og plukker opp maskene fra oppleggskanten (som på linken din til det skjalet), og ikke slik som det går fram av videoen. Der setter hun bare buene rett på pinnene…
    Jeg skal prøve meg igjen i ettermiddag, og håper jeg får det til da 🙂 1000 takk for tålmodigheten så langt!

    Cathrine

    • Det er riktig, prøv det strikk opp maskene med garnet, så gleder jeg meg til å høre at du får det til, Ha en flott dag så lenge:-)

  5. En spinnvill valp angrep både garnnøste og strikkepinner, så helgas prosjekt ble ikke helt som planlagt. Men jeg har ikke gitt opp håpet om å strikke en moebius, må bare få nøstet opp garnet igjen 😉

    • Venter spent på fortsettelsen… -krysser fingre og tær og alt som er for at du skal komme i mål med en ekte moebius.

  6. Ahhh, endelig kom jeg igang. Men det var mye irritasjon og frustrasjon på de første omgangene… Da jeg ga opp å plukke masker og egentlig hadde mest lyst til å bare kaste hele greia overtok min mor. Hvordan og hva hun gjorde er hverken hun eller jeg sikker på, men så lenge resultatet blir bra spiller det ingen rolle 🙂

Legg igjen en kommentar

