Hva er det med meg? trengerikkepose! martna og innbruddsraid

Ja, hva er det med meg?

Overlesset og på Etterskudd med Arbeid

Setter jeg meg ned og syr Etui

til «aipådden» til ungen min

Snakk om å disponere Tida si!

Riktig !!! ????

(Med ullfilt inni- eller utenpå; alt-etter-som
og bomull på den andre siden
og snurpesnor i midten!)

«Ja men, -det tar jo bare en liten halvtime da!»

-og så blir jo Ungen så Glad

og den kosterdetvirkeligsåmye-dingsen

som det er arbeidet Hardt for

og Spinket og Spart til

i lange evindelige lange tider

Må jo bare ha, litt Beskyttelse da

Dessuten er det bare av og til, man Bare «MÅ Gjøre Det»

At hele kroppen verker og lider etter å Lage noe,

Enten det er å Sy eller Strikke

slik at man ikke

greier å la være

For da blir man helt Syk av Uvelvære!

Derfor måtte jeg bare, også sent i går kveld

Sy ei ny Handleveske til meg selv

(-her er det bare såvidt den ikke detter overende foressten!)

Til tross for det,  MÅTTE jeg bare også ha

en trengerikkepose fra God Som Grønn

helt og aldeles Skjønn!

(FOTO LÅNT AV GOD SOM GRØNN)

For det trenger jeg Virkelig!

Jeg ble jo så fristet her om dagen av alle de flotte «trengerikkeposene»

En uimotstålig trang som kom over meg

Etter denne kjekke og flotte som

Heldigvis allerede er underveis

Vi er jo miljøbevisste må vite

og flergangs- og gjenbruks-

handleposer og vesker

Kan man virkelig trenge mange av

(Her ser du en pitteliten flik av vesketreet mitt)

Ulike farger og fasonger

Som kan brukes til allslags ymse saker

Noen av mine legger jeg ut for salg på Galleri Lierne allerede nå i kveld

Slik at alt skal være klart til Førjulsmartna om et par dag(er)

Lørdag den 19. november braker det nemlig løs nok engang

Tiltross for mildt novembervær

Og slett ingen snø

Kan jo hende vi kommer en smule i førjulsstemning allikevel

En mørk og fuktig lørdag og kveld

For mange flinke folk har mye fint å tilby og selge

Alt fra bakst og julenek til pølser, glass og strikkeplagg

Vil du vite mer kan du gjerne lese her…

Flott Lillelørdag!!!

(-er i dag det ikkesant?)

P.S. Butikken min har foressten åpen fra Ni til Fem

På Lørdagen!

Så rekker du den

 Enten før eller etter

eller også gjerne midt i!

Velkommen!

P.S.2. Vår lille Bygd er for tiden Rammet av Innbruddsraid

Et i utgangspunktet rolig trygt lite samfunn,

der de fleste lever i fred og fordragelighet

med hverandre, uten å plage andre

Skjønneregentligikkeat deter noeå henteher!

Til dere tjuver Vil jeg bare si:

Ikke har vi Penger

Ikke har vi Gull

Hos oss er Pengeverdien lik Null

Men vi har rikdommer Verdt mer enn som så

Nemlig et hus fullt av (brukte) strikkegarn (les: rester og nøster)

og fem flotte barn, også har vi flere hunder og sekker med ren og skitten ull

Ellers er det mest bare rot og tull.

Så vet du det, og kan la oss være i fred

Slik er det hos de fleste andre også foressten!

Fortsatt God LilleLørdag!

med flere bilder av min nye veske som jeg jo så veldig gjerne ville vise frem

både foran og bak og inni og utenpå!

Velg sy eller søm i strikkespinnmenyen så finner du veiledninger til det meste.

This slideshow requires JavaScript.

P.S.(endaen) Joda -jeg har en gammel pc og det ene barnet har en Ipod Hvis det skulle være av interesse!

(også et par vesker da selvfølgelig!)

5 thoughts on “Hva er det med meg? trengerikkepose! martna og innbruddsraid

  1. kjempefin blogg du har – som jeg plutselig dumpa borti, da jeg søkte etter et strikkespørsmål…..
    Kanskje du kan hjelpe meg?
    Når jeg skal øke først og sist på hver pinne (sjal) – da er vel det innenfor 1. og siste maske – og da må jeg vel strikke 1. maske og ikke bare ta den løs av, som jeg vanligvis gjør????
    Håper du kan svare….

    • Hei og takk for hyggelig hilsen. Du kan godt ta første maske løs av selv om du skal øke innenfor første kantmaske. Det blir opp til deg, personlig synes jeg kanten blir finest når den første masken taes løs av. Lykke Til:-)

      • Enig med deg – jeg prøvde meg litt fram…..
        Men som du skriver, ikke lett å rekke opp faerytale …

Legg igjen en kommentar

