Hvem, Hva, Hvordan?

Hvem har gjort dette?

Hva er det egentlig som har skjedd?

Hvordan kan vi fikse det?

Et mykt og Deilig Heklet Babyteppe

Med Bestemorsruter i Babygarn

Vil jeg anta

Jeg har nemlig ikke heklet det selv

Men da min mor så det, tok  hun det med for å se

Om jeg kanskje kunne fixe det

Det er merkelig rett og slett

Bare et hull og en tråd uten ende

Så hvordan i allverden skal man ordne det?

Først må vi ha et garn i en tilsvarende kvalitet

og aller helst en maken farge

Panda fra Pt

Superwash Myk Merinokvalitet

Leveres i 50 g nøster / 175 m

Strikkefasthet: 27 m = 10 cm

Veil.pinnestr. 2,5 – 3 mm

Her har vi iallefall den riktige fargen

Eller kanskje ikke

Helt riktig? Men Nesten!

Den går, og ettersom det faktisk er en garnstump som kan hekles med

Hekler jeg staver med den

og etterpå bruker jeg nåla

Og erstatningsgarnet

Reparerer og Forsterker

Jeg forsøker å sy så pent jeg kan

Slik at det nesten ikke synes

Ikke Etthundrede Prosent Perfekt

Bare nesten, for et helt perfekt resultat

hadde jeg måttet rekke opp hele ruta

Men godt nok får vi tro

Slik at den lille atter kan sove i ro Godt inntullet i sitt Hekleteppe

4 thoughts on “Hvem, Hva, Hvordan?

  1. Sånne reparasjoner skal ikke være helt perfekte synes jeg! Koselige, håndlagede ting varer lenge og de gjør ikke noe om det vises at det har vært bruk. Jeg heklet to sånne tepper til mitt barnebarn nummer to. De blir flittig brukt!

    • Så sant, så sant -det er ofte historiene og alt som ligger bak som gjør det hele interessant. Og hva skal man vel med strikke- og hekleplagg hvis de ikke blir brukt? Engang havnet et supertynnt og fint strikket babyteppe i merinoull, inni tørketrommelen her, -skal si jeg var lei meg da jeg plukket det ut, men tiltross for krympingen er det brukt flittig etterpå allikevel.

  2. Så artig å se igjen pleddet her Edel Marie 🙂 Jeg startet å hekle dette da mitt første tantebarn Andreas ble født. Dette har derfor blitt et søskenbarnpledd for begge mine søskens barn og mine egne. Tusen tusen takk for at du reparerte det, og for at tante var så smart og tok det med hjem til deg 🙂 Nå skal det bli flittig brukt igjen av min kjære Noah ❤ Hils fammen så mye..

    • Se der fikk vi hele historien ja, tusen takk til deg Maria! Nå ble det nesten enda mer stas. Teppe kommer… god natt og godtanka til deg og dine 🙂

Legg igjen en kommentar

