Snø på Toppan og Spælsaugarn

I dag ligg det Snø på Toppan

Alle Fjelltoppan

og litt rundtomkring ellers også

Litt avhengig av hvor høyt man bor

eller hvor man holder til

Nå er det på med ulltrøya

og kanskje ei ny ullbukse

Disse fargerike shortsene er strikket i Pt5

og er ganske lik sommerens bomullsshorts

Men litt lengre nedover og med ull selvfølgelig

Har veldig lyst

men skal vente med denne jeg

som holder på med bestemorstrikk for tiden

Og så var det jo den knappestolpen også da..

-som skal gjøres ferdig en dag!

Men 4-tråds Strikkegarn

som er 100 % ren spælsauull

Fra Rauma

Tar jeg med meg et par nøster av

Heim til helga

Sånn i alle tilfellers skyld

Jeg skulle rekke å bli ferdig med Hundegenseren

For Maken Min ønsker seg skikkelig gode ullsokker

Som skal toves en smule

Og det kan man nemlig gjøre med dette garnet

Som leveres i nøster à 100 gram /160 meter

Og strikkes på veiledende pinnestørrelse 4 mm

Med strikkefasthet 20 m / 10 cm.

GOD STRIKKEHELG!

2 thoughts on “Snø på Toppan og Spælsaugarn

  1. Spennende å ha blitt (hunde)bestemor da. Viktig å strikke til barnebarna er det virkelig, de må jo være varme. Fin hund var det også.
    Spent på om du klarte å la være å begynne på en av de flotte shortsene jeg. Ferdig med både knappestolpe og hundegenser regner jeg med.
    Ha ei fin uke, og snø vil vi ikke ha her enda. Nok med haggel.

  2. Veldig fin hund altså! («stolt bestemor») Helgen har nok ikke gitt meg så mange strikkeminutter som jeg kunne ønske, det er både fotball og elg og rot og tull og henting og bringing og snø og … så shortsen får ligge enn så lenge og så har jeg jo problemer med å velge farger vet du. Knappestolpene må hvile seg til hundegenseren er ferdig, -for den haster det mest med. Viktigere at hunden er varm enn kjerringa…. Ha en flott mandag!

Legg igjen en kommentar

