Bestemorstrikk og Lemenjakt

Jeg hadde tenkt, ganske fast og bestemt; «Helt sant!»

Å strikke ferdig knappestolpene

Før jeg begynnte på et nytt prosjekt

Men det var før

Denne karen kom inn i mitt liv

Pepsi heter han, og gjorde meg til bestemor i en fei

Da eldstedattera kom heim på høstferie

etter 3 ukers praksis i en kennel på Vestlandet

Helt ulik de andre hundene våre

Som står ute hele året

med tykke vinterpelser på

og bare får komme inn om natten

når kuldegradene kryper under

tjueatten

Pepsi som er bare snill og god og blid og grei

Har lagt sin elsk på bestemor

og fotfølger henne hvor hun går

I dag insisterte han på å få bli med meg på jobben

og hoppet like godt inn i bilen da jeg skulle dra

Det kunne han jo ikke, så  jeg måtte følge ham tilbake

og da jeg hadde dratt

kunne matmora hans  fortelle at han hadde lett og løpt

rundt der bilen stod

for å finne bestemora si etterpå

og bestemora selv er blitt nesten like tussete

som sine mer eller mindre

 jevnaldrende ordentlige bestemorvenninner

Så hvordan det skal bli den dagen

det kommer ordentlige menneskebarnebarn

til verden, det skjønner ikke jeg

(for  egentlig er jeg jo mer glad i menneskebarn enn i hunder)

Her er Pepsi ute på lemenjakt

Dem krøler det virkelig av

så vi er glad for hver eneste en som blir tatt

Akk og Akk

Nå må det visst bli litt snakk

 Om strikking Takk

For vesle vennen over ønsket seg en høstfrakk

eller kanskje man heller skal si

strikket Hundegenser

for å være mer presis

Det er nemlig det jeg har lagt opp til her

Oppskriften er Birgirsdottir Design

Og garnet, Lett Lopi fra Island

Jeg har flere kunder som har strikket flere av den

men hadde aldri trodd jeg skulle bli en av dem

Nå er jeg likevel altså i gang

og alt annet er lagt til side

Garn og oppskrift har vi på lager

og mønsteret er enkelt å tilpasse

eksakt til den størrelsen du trenger

Ha en aldeles flott strikkekveld!

4 thoughts on “Bestemorstrikk og Lemenjakt

  1. Skikkelig sjarmør det der. 😀

    Koften kan du strikke ferdig en annen gang. Den blir nok fin til slutt, liker godt Fana i de fargene.

    God helg. 😀

  2. Så gøy med hun og ikke minst hundegenser! Digger det! 🙂
    Jeg har også en knappestolpe som skulle ha vært godt. Ønsker meg en liten husgnop som kan gjøre alt det der for meg. 🙂

  3. Der kan du se… ikke lett å «ignorere» Pepsis eller kanskje Lunas behov..? Kanskje til og meg jeg skal lage en genser til Luna? Har ikke tatt i et strikketøy siden før ungene og bikkjene kom i hus.. Uansett – veldig mye annet lekkert her på bloggen din, EM! Blir faktisk veldig inspirert!

Legg igjen en kommentar

