Ikke noe Duskebesvær

I butikken har vi også fått inn alpakkadusker

Nydelige, flotte, ikke spesiellt billige

men herlige, myke og gode

Skal det være en hvit Alpakkadusk?

Eller kanskje heller en brun?

Eller; «Ja takk, begge deler » -som Ole Brumm

Når duskene er vel ute av innpakningen sin, blåser de seg liksom opp

slik at de blir ganske så volumøse,

(-er det noe som heter volumøs egentlig?

 -men du skjønte sikkert hva jeg mente??)

Det som er litt fint, er at det følger en egen trykknapp med

Slik at om man vil ha mulighet til å plukke pelsdusken av plagget

før det eventuellt skal vaskes, kan man sy i og feste den med en trykknapp

i stedet for å sy hele dusken fast i det aktuelle plagget

Dessuten som et lite tips:

Samme dusken kan jo brukes på mange forskjellige plagg

Bare man har en passende trykknapp i!!

Smart ikke sant?

Man må bare ikke være så smart som jeg var her

-superintelligent og nøye gjennomtenkt

å sy i den ene trykknappdelen feil veg

Den passer ikke, uansett, bare å plukke den ut og sy den inn igjen

(FRAM OG TILBAKE…..)

-også jeg som hadde gjort meg slik for, med å feste den så nøye og godt

Fordi jeg stadig ergrer meg over isydde knapper som løsner så brått

Men se her, ikke mer duskebesvær

Bare nydelig herlig Høstvær!

Som kjennes ekstra godt etter at alt har vært så surt og vått

Nå går jeg heim

Uten den nye Duskelua Mi

Jeg vet nok hvor jeg skal finne den

så snart jeg trenger en

Duskelue igjen

Fortsatt God Helg

Jeg har noen Poteter som venter For de vil opp av Jorda!

(STRAKS OG MED DET SAMME!!!)

7 thoughts on “Ikke noe Duskebesvær

  1. Herlige de var da:-) Smart med trykknapp må jeg si… Heldige kvinne som kan ta opp ferske poteter! Her på halvøya spiser små snegler opp ALT! Sist jeg satte poteter var det bare skjelett igjen av bladene! Hva er prisen på duskene? Fiiin kveld & Klemm fra Randi

  2. Det var fine dusker, nesten så jeg fikk lyst på en eller to. Egner de seg til ørevarmere? …og den trykknappen… du er nok ikke aleine om å gjøre den tabben. 🙂

    • He he.. godt å høre at flere kan gjøre trykknappfeil!

      Duskene er virkelig herlige, og så kan vi være trygge på at dyrene har levd et godt og verdig liv og ikke er en del av kommersiell pelsdyrproduksjon. Pris pr. dusk er i skrivende stund kr. 159,- Jeg er litt usikker på hvor godt egnet de er som ørevarmere, da kjernen er en forholdsvis fast ball. Men det lar seg helt sikkert ordne hvis man er litt kreativ og det er vi jo, ikke sant???

  3. Som vanlig når det er lenge siden jeg har vært innom her på besøk, er det kommet mange flotte innlegg.
    Trykknapper, ja det er supert – og du er ikke alene om å gjøre en slik bommert, og du kommer helt sikkert ikke til å bli den siste heller;)
    Høsten er og blir en fin tid.

    • Hyggelig at du stikker innom, veldig koslig med besøk av trivelige folk, det vil vi jo gjerne ha mye av. Og så er det godt å få bekreftelse på at man ikke er alene om å gjøre feil. Ha en finfin høst med flotte strikkerier:-)

Legg igjen en kommentar

