Impulskjøp

Denne uka fallt jeg for fristelsen

til et aldri så lite impulskjøp

-jeg som aldri kjøper ukeblader

Okei; aldri var vel kanskje i drygen

men Allers har jeg iallefall aldri kjøpt

Så hva iallverden var det som lokket meg

akkurat denne dagen, der jeg stod, i kassakøen

og ventet, med kurven full av sedvanlige dagligvarer

som straks skulle fortæres, bare jeg kom meg heim

Strikkepinnen, selvfølgelig!

Hele bladprisen er for en ihuga strikkefantast

ubetinget verdt en splitter ny,

lekker, spennende og spesiell strikkepinne

Følte meg akkurat som en liten unge som velger

Donald- eller Tom og Jerry-blad

kun etter hva slags gave som følger med (he-he…)

Kan du skjønne det? Ikke ser den spesiellt eksklusiv eller god ut en gang

snarere litt billig, (småsimpel) og den tykke vaieren

som ser litt småløs ut, er jeg heller ikke spesiellt glad i

(også jeg som både eier og har tilgang på strikkepinner an mass)

Se bare her så lekker den er:

Gjennomsiktig med rosa spiral inni, helt fantastisk, sukkertøyaktig

må visst få sjekket ut om det er noen av leverandørene som har slike

Enda en gave fulgte med, så lykken står meg visst bi

Det er yndlingsvaniljesukkeret mitt

som desverre er litt vanskelig å få tak i,

(de har det foressten på andre siden av grensen,

så der pleier jeg å hamstre hvis jeg først farer forbi)

Inni bladet var det selvfølgelig mye deilig mat

og et par kaker som frister, men mest av alt fristet nok

strikkeoppskriftene, med Alpaca Silk

som jeg tidligere har strikket Citronen min av

Så vi får se

kanskje jeg lar meg friste

Må jo bare uansett

teste ut den nye pinnen….

-kanskje allerede i natt???

GOD KVELD!

5 thoughts on “Impulskjøp

  1. jaja, strikkepinner er jo alltid godt å ha det 🙂 Det vaniljesukkeret har de forresten på ultra, coop obs og på noen meny butikker, så hvis du har noen av de i nærheten så finner du det kanskje der 🙂

    • Har dessverre ikke rukket å teste den enda, -den ligger fremdeles til pyntelig skue; -i min stue!, -men kanskje noen andre har????

Legg igjen en kommentar

