Med høna i Veska

Bokstavlig talt, og med fare for å bli anmeldt av dyrevernet

Tar jeg sjansen på å vise frem høna i veska

eller veskehøna, eller hønseveska

(Høna, eller var det kanskje hanen? slapp fri ganske så kjapt

bare så det er sagt, for gutta boys er veldig nøye på, at de skal ha det godt!)

Minsten Hønsetemmer har nemlig bestillt seg ei veske

som kan romme pengebok og litt anna småtteri

Saker og ting han har bruk for, når han er på (by) (-og) tur

Hønsestoffet har han egenhendig og helt selv plukket ut

blant mange mange veldig flotte

på Östersunds dyreste stoffbutikk!!

Den observante leser har muligens lagt merke til

at de uklare bildene som i min verden synliggjør

en litt hektisk og småmunter fotoshotstemning

Viser to ulike vesker

Helt utrolig hva man kan få til med kun en halv meter hønsestoff

Her skal du få se litt bedre og tydeligere hvordan jeg har gjort:

Veldig smart, synes jeg selv, helt enkel med løpegang som denne

slik at veska enkelt kan snurpes helt sammen

eller åpnes hvis man trenger mer plass

Med hanker som på den store soppveska mi

Slik kan den henge over skuldera » på si «

Kombinasjonen gjør veska veldig anvendelig

Og minsten? -Jo han, ville gjerne og helst hatt begge!

Den øverste er foressten ei miniatyrhandleveske

ganske lik den rosa med hjerte på

(som jeg hadde sett for meg passe til ei søt lita jente!)

One thought on “Med høna i Veska

Legg igjen en kommentar

