Sydilla

Om jeg ikke har strikket

Så har jeg da gjort litt annet

Foruten forberedelser, montering, tilstedeværelse,

demontering og etterarbeid av garnutstilling

Har jeg vært på jobb

og så har jeg sydd

(i tillegg til alle de andre dagligdagse gjøremålene selvfølgelig)

Skikkelig intensiv sydilla der jeg våknet om morgenen

og listet meg inn i syrommet

mens ungene enda sov

en halvtime eller time før jeg gikk på jobb

Spesiellt artig har det vært etter at symaskina mi

gikk igjennom en aldri så liten

renselsesprosess og helsesjekk her forleden

Det begynnte med denne:

Svært så enkel og uskyldig

for å ha matpakka inni

-og jammen skal jeg fortelle deg

at den har vært i flittig bruk!

Det ene baller jo ofte det andre med seg

(og slik gikk nå dagan…hehe..)

Etter et par matpakkeposer

som forøvrig er brukt til oppbevaring

av medbrakt nøttemix

Og bortgitt som smågaver også foressten

Så måtte jeg jo bare sy et partrefir vesker

Lises myke pakker har foressten en veldig grei syveiledning til slike

Så har jeg sydd og noen overdeler

Helt enkle, men med god damefasong

Den nederste er forøvrig batikkfarget først

og sammensydd mens den enda var våt, stakkar

Syersken var jo så utålmodig og kunne ikke greie å vente…

Etter dette fant jeg også på at jeg ville sy

ei enkel treningsmatte

2 stk. frottehåndklær

1 rimelig liten babyovermadrass

(anskaffet på Jysk tror jeg det var)

1-2-3, slik gjorde jeg det:

Hånddukene sydd sammen rette mot rette

med madrassen på vrangen oppå den ene

Deretter vrengt til retten og en stikning rundt hele kanten

Strikkene som var festet i den vesle overmadrassen

ble klippet av og sydd fast i kortenden

slik at de kan holde hele trimmatta på plass

når den er rullet sammen og ikke i bruk

(for det er den jo ikke så ofte hehe..)

Den kan til og med henge i strikken på en krok på badet

Så nå tror jeg snart at det kanskje

begynner å løsne så smått,

Har i det minste såvidt kjent snerten av strikkelyst

så enn så lenge tar jeg det ganske med ro og avventer hele sitauasjon`

Men tro det eller ei,

det var nok ikke slutt med det

Hadde helt glemt at jeg midt i ei syørske hadde bestillt dette:

Boka SY av Cath Kidston

For en inspirasjon og det beste av alt

kom som en stor og gledelig overaskelse

som jeg slett ikke hadde regnet med

Medbrakt ferdigklippt sykit av veska på forsiden

Ja ha… hva gjør man da????

Har egentlig veldig dårlig tid akkurat i dag

Jeg sier ikke mer, for nå går jeg og legger meg

og gleder meg til i morgen for da skal jeg…

Ja, hva tror du?

Sprade rundt med den nye veska mi selvfølgelig!

GOD NATT!

-og velkommen att!

(P.S. Foret inni veska fant jeg på selv, det var ikke med)

2 thoughts on “Sydilla

  1. Så utruleg mykje flott du har sydd i det siste. Og den matpakkeposen var jo smart 🙂 Likte og godt vamsegensaren i forrige innlegg.
    Eg tenkjer strikkelysten kjem igjen etterkvart 🙂
    Ha ein fin kveld 🙂

Legg igjen en kommentar

