Alltid et Sjal på pinnen

Alltid et sjal på pinnen

Iallefall nesten

Strikketerapi kan man vel også si

Her strikker jeg særdeles enkelt

Nesten uten å tenke

Med Finull fra Rauma

som finns i massevis av nydelige farger

Det enkleste Sjal som tenkes kan

Med opplegg av tre masker og øke 2 i midten

ved å lage kast på pinnen annenhver omgang

Rett frem og tilbake med riller så fine

Mitt har to masker i midten

og en hullrad i kanten og ved hvert fargeskift

Ikke nødvendig det, men litt ekstra kan man jo bidra med

Så får vi bare vente å se

Det er jo også en fin måte å benytte restegarn på

Hvis man skulle ha behov for å finne på

Helt enkel og mediterende strikkeri

Med rester man garantert har liggende

3 thoughts on “Alltid et Sjal på pinnen

  1. Nydelig. Og dette kan til og med jeg klare! kanskje jeg skal lage et til det nye barnebarnet som kommer? I Alpakka ?

    Jeg hadde mange slike til mine unger da de var små.

    Så nydelig du hadde skrevet et par innlegg lenger ned. Ei jente jeg kjenner som var der, sier det samme i sin blogg. Vi må ikke gi etter for hatet!

    Jeg har tent et lys i vinduet i kveld også.

    • Det er så mye vi må tenke på i disse dager, hat har ingen bruk for og er overhodet ikke til nytte. Å strikke er uansett en god ting å gjøre, kanskje vi kan begynne å strikke for fred? Det hadde vært fint hvis mange blir med.

Legg igjen en kommentar

