Har du sett?

Den ene massasjevotten min, som skulle hindre de velutviklede celluliter

i å formere seg, og siden i fjor sommer forholdsvis aktivt er benyttet

til massasje flere ganger ukentlig, er ødelagt! Nærmest ubrukelig Blitt!

Nå har det seg jo slik at jeg på daværende tidspunkt flittig og iherdig

heklet ganske mange massasjevotter, slik at mine venninner helt siden juletider

også kunne hjelpes til å massere blodsirkulasjonen igang på mulig utsatte steder

Noe som gjorde at jeg selv, faktisk har tillatt meg å eie

to votter; en for hver hånd, for mulig dobbel effekt

Men hva hjelper vel det, når den ene revner!

Som du ser er linvotten like hel

Hampvotten som ble strikket,

etter at jeg noget motvillig fulgte en skruinteressert sønn

inn i en viss bil(lig)….butikk,

der de i tillegg til alskens bildeler og mye annet ikke bilrelatert

faktisk greide å friste en småfrustrert strikkerske

til å plukke med seg et par nøster

hampgarn, for tilberedelse av en riktig Ekte Hampvott

den ene stranddagen fjorårets sommer hadde å by på

Men hva hjelper vel det?

Tror jammen jeg skal lage meg en ny, i ekte lin denne gang

Hampen fra (ikke) ovennevnte butikk får være for meg

(P.S. Hvis noen skulle finne på å tro at vi i dag

har deilig sol og sommervær

så stemmer ikke det,

Bildene er nemlig tatt for et par dager siden

da gradestokken var nærmere tyve enn ti!)

Ha en fortsatt god og kreativ Sommer!

6 thoughts on “Har du sett?

  1. Også jeg som trodde det MÅTTE være hamp i en slik vott.. så feil kan man altså ta! Har den i lin vært like effektiv? Det er vel en litt mykere garntype om jeg ikke tar helt fullstendig feil?

    Ønsker deg uansett lykke til med heklingen, og håper den nye gjør jobben =)

  2. Minst like bra med linet, det er grovt mattelin, hampvotten var veldig hard og «ekkel» i starten, men er blitt mykere etterhvert, helt til den altså gikk fullstendig i oppløsning. Begge er brukt like mye og like «hardt», så det har i grunnen vært en liten kvalitetskontroll.

  3. Så dumt at den gikk i stykker da. Lin er tydeligvis sterkest, greit å vite.

    Måtte bare titte innom for å se hva du holdt på med og ønske fortsatt god sommer. 😉

    • Koslig at du stakk innom, jeg driver og virrer og vingler med alt og ingenting.

      Ang. garn kommer det nok litt an på kvalitet: billighamp kontra kvalitetslin. Burde vel ha ringt ei bjelle kanskje…!!! Men men det er jo lov å prøve seg, det er jo ikke alltid det stemmer. Fortsatt god sommer til deg og:-)

Legg igjen en kommentar

