Trøndersommer og et Knappehull

Typisk sommervær i Trøndelag, fotografert i dag

Friskt og Grønt

Kaldt Duskregn

Perfekt «Bjønnver»

Harde Vindkast

Hvit Sjø

Alt er helt normalt

Det gjelder å holde seg

med strikkeprosjekter

Så man ikke går tom

Her har jeg strikket et knappehull

Det er slett ikke vanskelig

Jeg liker at knappehullene ikke er for store og løse, Derfor har jeg på rettpinnen fellt av en maske, der jeg vil ha knappehullet

På vrangpinnen lager jeg et kast på pinnen når jeg kommer til den fellte masken

På neste rettpinne strikkes kastet som en vanlig maske

Vips, der var det et knappehull så enkelt og fint

Nå er det bare å strikke iveg Helt til neste hull

Hagearbeid er det ikke noe moro

å holde på med i slikt et grisevær

Selv om gressløken synes å trives likevel

Men nå har det snudd

For med østavind er ofte bedre vær i sikte

Ha en fin strikkelørdag!

One thought on “Trøndersommer og et Knappehull

  1. Det er jo grønt og fint da, men jeg håper dere snart får litt varme også. Takk for skryt av Baby Surprise’n. Jeg synes fargene ble veldig fine, sånn er det når man kjøper fint garn 😉
    Jeg strevde litt med tellinga i mønsteret og synes ikke økingene mine ble så fine som det jeg har sett andre lage, men babyen bryr seg nok ikke om det.

    Fortsatt god helg!
    Heidi

Legg igjen en kommentar

