Mamma kan du værsåsnill å strikke eller hekle en sokk til den nye mobilen min?

-Klart jeg kan det?

-Kan du vel skjønne!

-Er det noen spesielle farger du ønsker eller mønster eller?

-Vil du ha med lokk eller snøring eller..

-Kanskje du vil ha den litt slik eller sånn?

» Nei; en helt enkel vanlig sokk til den nye mobilen min.

Du kan strikke eller hekle, gjør som du vil » -sa poden og ble borte…

Det var oppdraget, og som vanlig;

Barn og unges strikke- eller hekleforespørsler

Har lett for å bli bønnhørt.

Ettersom jeg for tiden er så veldig midt i

mine bomullsgarnrester,

tidspunktet passet jo ypperlig,

-tenkte jeg og heklet like godt en slik:

På heklenål nummer fem

Cirka åtte til ti luftmasker

Deretter omtrentlig tyve fastmasker

rundt og rundt og rundt

luftmaskeremsen som på en måte er bunn

Det er absolutt en fordel å ha den aktuelle

mobiltelefon tilgjengelig

slik at man kan måle og prøve litt underveis

Hekler så inn noen striper

Her og der, bare for artig

Enkel og grei og fullstendig funksjonell

Uten noe mere mikkmakk og diklerier

Siste rad består av kjedemasker

Litt for pynt , men mest

for at åpningen skal bli

litt strammere enn resten.

Vil man lage en smule mer avansert

kan man hekle på et type lokk

med knappehull og knapp

og på baksiden en

hempe for

belteremmen

Ellers kan man alltids følge veiledningen for brilleètui!

GodTHeklehelgeri!!!

Legg igjen en kommentar

