Noen som trodde bjørnen hadde tatt oss?

Neida, – det har den da ikke,

eller de; for det er faktisk to bjørner som holder til

rett ovenfor huset vårt for tiden

Og i dag tidlig våknet vi opp til snøvær i luften

så Gutta Boys har god bruk for

sine nye heklehodeplagg

må vite

De er nå foressten også litt morsomme der de poserer

Men snøværet er nok verre å takle

for dem som holder til lenger

sør i landet

for der har det nok vært adskillig varmere enn her

som vi fortsatt går rundt med

ullundertrøyer

og ullunderbukser

-iallefall jeg enda

for jeg har da visserlig ikke tenkt

å fryse på meg lausunger heller

-kan skjønne

Fra skjemt til hekleri

for det er jo blitt litt hekletid

før spinnetida setter inn

Og innimellom skal jeg jo strikke litt også foressten

Jeg har nemlig rotet i restegarnshylla mi

og her er det heklet et pannebånd i bomullsgarn

på heklenål størrelse fem

15 fastmasker frem og tilbake

helt til båndet passet akkurat rundt hodet.

Særdeles enkelt og

veldig anvendelig

Tror jammen jeg skal hekle noen flere slike…

Så har jeg heklet en lue i staver

Etter mal fra denne

også på heklenål nr. 5

med fastmasker nede over ørene

slik at de ikke skal bli så altfor luftige

i maikulda

Vel vel, det får være bra for denne gang

så kommer jeg igjen med ny rapport

hvis ikke bjørnen som ikke er farlig

kommer og ikke er trygg!!!

(God Natt!)

Legg igjen en kommentar

