Arribasokker ACR

Her ser du maken sine føtter

iført sine nye

Arribasokker ACR

Strikket av Ragge Yarn, Schachenmayr nomotta

70% Ull/30% Polyamid

80 m/50 g

Sokkene strikkes etter Arribasokkeoppskriften

på pinnestr. 4 eller 4,5 mm

Øker til 48 m

men følger målene for Herrestørrelse

 

Passer perfekt

med to nøster rødt

og ett hvitt til striper

etter økingen ved tåa

og etter hælfelling

 

Arriba ACR

har ensfarget rød ribbestrikk: 2 rett, 2 vrang

på oversiden og glattstrikk under foten

 

Jeg er spesiellt godt fornøyd med hælen:

Hele hælfellingen er strikket med to røde og to hvite masker

med en rød i begynnelsen og slutten av pinnen for at alt skal stemme

Hælfellingen følger oppskriften etter maskeantallet

Da blir nemlig alt korrekt

 

Som faste strikkespinnlesere vet

strikker jeg alltid begge sokkene samtidig

på to sett strømpepinner

 

Det er veldig kjekt

for da kan man nemlig tilpasse garnforbruket slik at

hele nøstet blir brukt

Det hvite, fikk pynte ribbekanten øverst

da det på de røde kun gjensto en passende avfellingsende

(trodde jeg)

en vridd rett og en vrang

for variasjonens skyld

og for bedre hold der oppe,

strikket fra hver sin ende av garnnøstet

helt til siste slutt

Så var det bare å kutte tråden på midten

Deretter fikk aller siste røde ende felle av det hele

 

Men der fikk jeg visst igjen for min snålhet

når det gjelder å tyne max ut av nøstet

Det ble selvfølgelig noen cm for lite rødt

på den ene sokken

Men i slike anledninger er det virkelig lov

med en liten hvit en..

Jeg jukset det nemlig til

med en rød Mitu-rest jeg hadde liggende

Ingen som ser det vel?

Selv om den er litt tynnere…

Uansett

tenker jeg maken skal være brukbart skodd

når han neste uke

renner det Grønlandske landskap

mil etter mil…

3 thoughts on “Arribasokker ACR

  1. Hei, hvor får jeg kjøpt schachemayr nomotta ragge yarn? Har glemt hvor jeg kjøpte det :o)

    Mvh. Janne

Legg igjen en kommentar

