Sommertid, Ripsmuffins og Nessiebobler

Sommertid, sa du??

eller var det jeg?

Javisst!

Lengre og lysere ettermiddager og kvelder

-det gleder vi oss over

Men snømengden som laver ned

vil visst ingen ende ta

Dette har det vært den store:

«snømåkerhelga»

Rekker visst ikke anna enn å ta unna etterhvert

 

Så hadde det seg slik at vi tenkte oss ut og bort

på et aldri så lite bursdagskalas

Jubilanten skulle bare være heime å måke snø

så det var bare å komme!

 

Men gave hadde vi visst glemt

så da var det kanskje en idè å lage noe

Rakk jo ikke å strikke noe på så kort tid

Så det fikk bli noe spiselig

Muffins ja ha

det er enkelt godt og bra

Hadde bare to egg

men resultatet ble da slett ikke verst

Med rips og sjokolade

nam nam..

Så kan vi godt dra

på kaffeslabberas

 

Min Nessie

skal selvfølgelig få være med

Her har jeg strikket ferdig de avkortede pinnene

Jeg har brukt en merketråd

for å markere

snumaskene etterhvert

Så byttet jeg Baby Silk-farge

før boblene ble strikket i den første fargen

Synes selv det ble riktig så  fint

Ingenting kan vel bli direkte stygt

når man strikker med lekkert garn?

 

Dette er litt eksperimentellt altså,

for nå har jeg skiftet til Noro Silk Garden

som er en god del tykkere enn Baby Silk

Men se på den boblen der

Ligner nesten på en rose…

 

Skal bli riktig så spennende å følge med

hvordan dette utarter seg eller ender

for hvor ofte har jeg greid å strikke en hel strikkeoppskrift

uten å gjøre endringer?

Dessuten;

Kan det nok godt hende

at Nessie lever sitt eget liv

og nekter å la seg temme!!!

2 thoughts on “Sommertid, Ripsmuffins og Nessiebobler

Legg igjen en kommentar

