Hva tror du det ble til?

Ja hva tror du?

Tror du jeg greide å la være?

 

Ikke det

Jeg prøvde standhaftig

men fingrene liksom tvang seg gjennom

garnkorg etter garnkorg

Og se hva jeg fant?

Noro Silk Garden

og Baby Silk

i nydelige vårfarger

Er det ikke lekkert?

 

Men så måtte jeg en tur over fjellet

nok en gang denne uka

Det gikk som en drøm

med nybrøytede veger

innimellom skyhøye snøskavler

og enkelte brøytestikker

som rett og slett var borte

 

Prøvde å telle antall

brøytebiler

på turen

men kom av tellinga etter den femte

 

Og noen tiltrengte strikketimer

ble meg frastjålet

 

Men akk

så hender det natta har en ekstra time på lur

Så fikk jeg iallefall lagt opp

til en Nessie

Men i natt

nytter det nok ikke

å stjele flere timer

for sommertida

har allerede lagt beslag på en

 

Ha en fin  lørdag

og husk å still klokka

en time: FRAM!

2 thoughts on “Hva tror du det ble til?

Legg igjen en kommentar

