Hva skal man gjøre? og en restepernille…

Valgets kval står mellom følelser og fornuft

Fjellet åpnet seg foressten i dag tidlig

så trafikken igjen kunne gå nogenlunde normalt

 

Bilen som stod parkert utenfor på vent

var imidlertid dekket med nesten en meter snø

(-iallefall en halv!)

Så vinteren er nok langt fra på hell enda.

Her er foressten en «restepernille»

Hun skal få presentere seg nærmere i eget innlegg en dag senere.

 

Problemet mitt er

-eller kanskje vi heller skal si: utfordringen?

at jeg midt i og før

jeg har rukket å gjøre meg ferdig

så (u)beleilig eller tilfeldig

kom over en Nessie

eller to eller tre

eller var det kanskje enda fler?

 

Hva er det egentlig med henne?

Som plutselig drev frem en umåtelig sterk lyst eller trang

ja nærmest et forlangende

til å bli strikket

FORT!

Ja, NÅ -aller helst med en gang!

(Tror nok jeg skal greie å finne meg et garn å strikke i

-skal ikke stå på det!)

 

Inne på Norsk Strikkeforum

der jeg i dag logget meg inn for aller første gang

var det flere som hadde strikket seg en Nessie

Og det ble nesten for mye for en stakkar

den ene lekrere enn den andre

 

Og for den som lurer og ikke allerede vet det:

Nessie er et sjal

 

Oppskriften er gratis på dansk og engelsk på Ravelry

og selvfølgelig inne hos designeren selv:

Julia Zahle

Det kribler og verker nemlig etter å sette i gang

Men så er det jo faktisk også noen

nesten ferdige strikkeplagg som hyler og roper:

NEI NEI

TA MEG

FØRST!

Jeg vil bli ferdig

og husk at det er noen som venter!

Faren er nemlig at hvis man ikke begynner

når strikkelysten kommer så voldsomt over en

så kan den jo i verste fall gå over!

 

Hva tenker dere egentlig om det?

Du som kanskje enda har vettet i behold.

Hos meg er det visst fullstendig

på blåtur ute i snøstormen

og derfor umåtelig vanskelig å tenke klart!

5 thoughts on “Hva skal man gjøre? og en restepernille…

  1. Ja, nå MÅ våren komme snart, altså… 5 måneder med vinter blir for mye for de fleste av oss… *ler*

    Kjekt du har en deilig ullbukse i snøen, da! 😉

    Pakkalakka smitter folk overalt med Nessinga si – om du tar en titt på Strikkeverden så har det samme skjedd der! 😉

  2. *kniiiiiiiiser*

    Jammen Nessie er jo så flott da mono! 🙂

    Og kjente akkurat som deg når jeg første gangen snubla over henne inne på Julia Zahles blogg – du beskriver så flott! 🙂

    Du har fått Nessie-virus, det er bare å gi etter 😉

  3. Takk for koselig kommentar i bloggen. Ja, jeg likte Nessie`n min veldig godt. Det er ei lekker oppskrift, enkel å strikke…og så blir det jo så fint når den blir fedig.Så kom igjen…hihi….riv deg løs og strikk den…gleder meg til å se din ferdig 🙂

Legg igjen en kommentar

