En aldri så liten pinneulykke

Gjett hva som skjedde meg i går!

På bytur med strikkeposen

inneholdende den kjekke

«imellomstrikkinga» mi

Hadde jeg planlagt å (ut)ny(t)te hvert minutt

imellom

ved å strikke noen masker her

og noen masker der

 

Nesten utrolig hvordan et strikketøy

faktisk kan greie å vokse

på den måten

 

Men akk;

-slik skulle det visst ikke gå

Før jeg fikk sukk for meg

Allerede ved første stopp

og en uvøren

bevegelse

i forbindelse med

en kaffekopp og omorganisering

av det medbrakte utstyr

 

Ja så knakk

den ene pinnen

som satt i strikketøyets masker

Uff a meg for en ulykke

Slett ikke stor

om man ser det hele an

i litt større perspektiv

men dog;

et lite skår i gleden

for det ble kul umulig å strikke en eneste maske

til tross for at man i teorien kunne ha byttet om

på de to

slik at de maskene som skulle av pinnen

kunne få gli ned fra den knekte

og inn på den hele

 

Men om nå det nydelige garnet mitt begynnte å henge seg opp

i den flisete enden

så ville jo det slett ikke vært noe stas

Dessuten lå det jo slett ingen

«nøkkel» i posen denne dag

Jeg vurderte faktisk helt seriøst å stikke inn

i en garnbutikk på veien

for å skaffe meg et nytt par utskiftbare

men besinnet meg

i vissheten om at det der heime

lå flere stykk i den aktuelle størrelse

Og nettopp det er jo kjekt med disse utskiftbare

(som vi foressten  enda har noen få esker igjen av)

Man trenger slett ikke kaste hele pinnen

når slike uhell skjer

 

Å ha en ekstra i mente

er også helt greit

For selv om trepinner er fantastisk gode å strikke med

kan man jo risikere små pinneulykker

i blant, -det er bare slikt som skjer.

 

Uansett er det jo greit

å ha litt orden i sakene

Og pinner nok

til både det ene og det andre…

One thought on “En aldri så liten pinneulykke

  1. Huff, sånt noe er så leit. Skjedde med med i desember og, strikket luer for harde livet for å bli ferdig til å pakkes inn til julaften. Knekk sa det, så var det gjort!
    /myr

Legg igjen en kommentar

