Hva i all…

Hva i all verden er det egentlig du driver med?

Det var da ikke dette du skulle konsentrere deg om akkurat nå!

Vet det Vet det Vet det!!!

 

Det er bare det at lysten kom over meg så voldsomt

Greide ikke å motstå de innbydende

herlige myke og deilige

garnnøstene som lokket og fristet

i butikkens hyller

 

Jeg vet jeg har et lager fra før

Jeg vet jeg har minst ørten uferdige prosjekter

på pinnene som gjerne også vil strikkes

 

Jeg vet at jeg kun har to armer

og ti fingre som jeg kan strikke med

 

Jeg vet utmerket godt at maken er lovet

flere nye strikkeplagg

til neste store manndomsprøve

Og at tiden nesten renner fra meg

av strikkelyster som så gjerne skulle vært testet ut

Likevel havnet denne posen

Fullstappet av herlige garnnøster

inn i hjemmet mitt i dag

Og jeg gleder meg stort

over fangsten

For under og inni rommer enda flere godbiter

som nok må få modne seg en smule før de får strikkes.

 

Det er jo bare så fantastisk deilig å ha dem rundt seg

Slik at jeg bare kan plukke

akkurat det nøstet jeg vil

Når lysten er der til å strikke akkurat det som faller meg inn!

Legg igjen en kommentar

